۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر: 287711
افزایش ظرفیت فرآورشی واحد نمکزدایی رگ سفید ۱

ظرفیت فرآورشی واحد نمکزدایی رگ سفید ۱ شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری با اجرای اصلاحیه نصب و دومنظوره کردن یک دستگاه بوستر پمپ جدید، افزایش یافت.

به گزارش شانا، اصلاحیه واحد نمکزدایی رگ سفید ۱ با هدف بهبود و افزایش ظرفیت فرآورشی، با نصب و دو منظوره کردن بوستر پمپ جدید انتقالی از آب سیلاب در واحد مذکور انجام شد.

حیدر الیاسی‌نیا، رئیس مهندسی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در این باره گفت:‌ از شهریور ماه ١٣٩٥ با اجرای پروژه توسعه و تجهیز واحد نمکزدایی رگ سفید ۱، ظرفیت فرآورشی این واحد از ٥٥ هزار بشکه به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی افزود: از مزایای این طرح می‌توان به مستقل‌سازی جریان نفت سیستم جدید و قدیم، کاهش بار فرآورشی مخزن ثقلی از ۱۱۰ هزار بشکه در روز به ۵۵ هزار بشکه در روز و بهبود عملکرد آن، همچنین کاهش چشمگیر نمک خروجی و درجه شوری آب از مخزن ثقلی، کاهش آب همراه نفت خروجی و در نتیجه کاهش خوردگی در همه تجهیزات پایین‌دست و خطوط لوله وابسته به آن اشاره کرد.

الیاسی‌نیا توضیح داد: از دیگر مزایای این طرح، بهبود وضعیت فرآورشی نمک‌گیرهای برقی سیستم قدیم و بهبود در وضعیت فرآورش واحد نمکزدایی و کنترل بهینه میزان تزریق آب شست‌وشودهنده، کاهش مصرف مواد تعلیق‌شکن و نیز ثبت نمک نفت خروجی واحد نمکزدایی در محدوده استاندارد است. سود و صرفه اقتصادی مستقیم حاصل از اجرای این طرح ۳۲ هزار میلیارد ریال در سال برآورد شده است.

کد خبر 287711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =