تشریح رویکرد شرکت ملی گاز در استفاده از شیوه‎نامه تعمیرات ماشین‌‏های دوار

رویکرد شرکت ملی گاز ایران در استفاده از شیوه‎نامه تعمیرات ماشین‏‌های دوار تشریح و بر اهمیت مدیریت دارایی‎های فیزیکی، توسعه شراکت‎های راهبردی و برون‌سپاری در صنعت پالایش گاز تاکید شد.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا بهمن‌نیا، معاون هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران امروز (سه‌شنبه، هفتم اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی با پیمانکاران تعمیرات ماشین‌های دوار صنعت نفت، به تشریح رویکرد شرکت ملی گاز ایران در استفاده از شیوه‌نامه تعمیرات ماشین‌های دوار پرداخت و گفت: این شیوه‌نامه، فرصت خوبی برای سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت است و اجرا و نهادینه شدن آن، نیازمند باورپذیری به‌ویژه در سطح مدیران میانی است.

وی اهمیت مدیریت دارایی‌های فیزیکی را با توجه به حجم تجهیزات دوار در صنعت پالایش گاز مورد تاکید قرار داد و افزود: به‌طور نمونه، تنها در مجتمع گاز پارس جنوبی ۱۰۴ توربوکمپرسور و ژنراتور در الگوهای مختلف مشغول فعالیت است که ارزش آن بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

معاون هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز درباره وضع موجود خرید خدمات نگهداشت ماشین‌آلات دوار توضیحاتی ارائه داد و گفت: رویکرد و اولویت اصلی شرکت ملی گاز ایران، خرید خدمات نگهداشت و تامین قطعات از شرکت‌های توانمند و صاحب صلاحیت داخلی است.

بهمن‌نیا درباره سیاست‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش کارفرمایی، به مواردی از جمله طراحی الگوی حاکمیتی و رگولاتوری مدیریت دارایی فیزیکی، تدوین نظام‌های کنترل کیفیت در بخش‌های ارزیابی صلاحیت پیمانکاران، حمایت از ایجاد زیرساخت‌های کلان و سرمایه‌بر در بخش‌های بازرسی و آزمون ماشین‌آلات دوار و تسهیل در تخصیص منابع ارزی به عوامل هزینه‌ای مربوط به واردات مواد اولیه ساخت قطعات اشاره و در ادامه پیشنهاد کرد که الگوی جایزه تعالی و تشویقی حوزه خدمات در بخش پیمانکاران طراحی شود.

این مقام مسئول، انتظارات بخش کارفرمایی از پیمانکاران را نیز در اجرای شیوه‌نامه یادشده برشمرد و گفت: بهبود ساختارهای بازرگانی و تامین سرمایه برای تامین قطعات یدکی، ایجاد مشارکت با شرکت‌های صاحب لیسانس بین‌المللی در حوزه نگهداشت، بهبود ساختارهای مهندسی، کنترل کیفیت و بازرسی فنی، مشارکت‌های داخل کشور در حوزه‌های خدمات، تست، نگهداشت و زنجیره تامین قطعات و حرکت به سمت روش‌ها و تکنیک‌های نوین نگهداشت ماشین‌آلات مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، نشست هم‌اندیشی با پیمانکاران تعمیرات ماشین‌های دوار صنعت نفت، صبح امروز در سالن شهیدبهشتی ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.

کد خبر 287766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =