آیین اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی بهسو برگزار شد

جشنواره دانش‌آموزی بهسو به همت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف انرژی، با اعلام برگزیدگان هر بخش پایان یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، امروز (چهارشنبه، هشتم اسفندماه) در آیین اختتامیه جشنواره بهسو به مقوله فرهنگ‌سازی پیرامون مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی اساس و زیربنای توسعه کشور است و می‌توان گفت اگر کشور توسعه‌گرا باشد بی‌شک مقوله فرهنگ به‌درستی تبیین شده است.

وی تصریح کرد: کشور ایران دارای منابع عظیم نفت، گاز و دیگر منابع خدادادی است که هر یک از این منابع برای سامان دادن یک کشور کافی است و این وفور نعمت نباید مجوزی برای مصرف بی‌رویه در کشور باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، همه تلاش جشنواره بهسو بر این اساس است که مصرف بی‌رویه مورد نکوهش قرار گیرد. ما نسلی هستیم که با استفاده بهینه از منابع خدادادی می‌توانیم برای نسل‌های آتی تاثیرگذار باشیم تا آنها نیز بتوانند سهمی از این منابع داشته باشند.

دلاویز با بیان اینکه متاسفانه کشور در همه شاخص‌های مصرف فاصله زیادی با دنیا دارد، افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه راهگشاست، به این منظور مقوله آموزش می‌تواند به فرهنگ جهت بدهد و حمایت‌کننده موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور باشد.

وی در ادامه به ظرفیت و جایگاه دانش‌آموزان پیرامون موضوع مصرف بی‌رویه انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دانش‌آموزان این مرز و بوم دارای ظرفیت‌های بالقوه ویژه‌ای هستند، از این رو احساس کردیم برای شروع کار اگر این قشر فهیم جامعه را درگیر این موضوع کنیم بی‌شک نتایج مطلوبی دریافت خواهیم کرد.

دلاویز خطاب به دانش‌آموزان گفت: خوشحالم که امروز در کنار شما دانش‌آموزان عزیز هستم و معتقدم کشوری که امید و شادی داشته باشد بدون تردید به توسعه دست خواهد یافت و این مهم محقق نخواهد شد مگر با همت و تلاش شما دانش‌آموزان توانمند و امیدوار.

وی ادامه داد: ما امروز در شرایط سخت تحریم‌های دشمنان به سر می‌بریم و باید بیش از هر زمان دیگری امیدوار به آینده باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت اشاره و از آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور یاد کرد و افزود: همه ایرانی‌ها در مقوله بهینه‌سازی مصرف انرژی سهیم هستند و اگر پیشنهاد یا طرحی دارند از آن استقبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سایت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت لینکی با عنوان اتاق خلاقیت در نظر گرفته شده است و عزیزان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت، نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارند.

در ادامه، مهدی حبیب‌بیگی، دبیر جشنواه دانش‌آموزی بهسو گفت: گستره حضور شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این جشنواره شامل شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بود و خوشحالیم که امروز برخی برگزیدگان ما از استان‌ها و مناطق کم‌برخوردارتر کشور هستند و این  نشان‌دهنده توجه این عزیزان به مقوله سرنوشت‌ساز بهینه مصرف کردن انرژی است.

وی ادامه داد: به زودی در اطلاعیه‌ای رسمی میزان تاثیرگذاری جشنواره دانش‌آموزی بهسو در توجه دانش‌آموزان به مقوله صرفه‌جویی را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

بر اساس این گزارش، جشنواره دانش‌آموزی بهسو از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان شهر تهران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و بسیج وزارت نفت و شرکت قطار شهری تهران و حومه برگزار شد و در اختتامیه این جشنواره ۲۵ نفر شامل پنج نفر در بخش نقاشی، پنج نفر داستان نویسی، پنج نفر عکاسی، پنج نفر کاریکاتور و پنج نفر در بخش شعر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که با اهدای لوح سپاس از دانش‌آموزان برتر تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 287791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =