اوپک برای دفاع از بازار نفت باید مقتدر و مصمم‌تر باشد

وزیر نفت نیجریه ضمن اعلام پایبندی این کشور در ماه فوریه امسال به توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک، گفت: اوپک برای دفاع از بازار، باید کمی مقتدرتر و مصمم‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، امانوئل ایبه کاچیکو گفت: این کشور سهم خود از توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش را در ماه فوریه سال 2019 میلادی اجرا کرده است.

وی افزود: ما در عمل از ماه فوریه، به‌طور مبنایی به توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پایبند هستیم؛ نوسان‌های قیمت به آن معناست که اوپک باید برای دفاع از بازار، کمی مقتدرتر و مصمم‌تر باشد.

بر اساس برآورد منابع ثانویه، نیجریه در واقع در ماه ژانویه سال 2019 میلادی تولید روزانه نفت خود را 52 هزار بشکه افزایش داد و به یک میلیون و 792 هزار بشکه در روز رساند، اما کاچیکوو اعلام کرد این کشور در ماه فوریه این سال به سهمیه تولید روزانه یک میلیون و 685 هزار بشکه توافقی خود پایبند بوده است.

وزیر نفت نیجریه همچنین اعلام کرد که اگر لازم شود کاهش تولید ادامه یابد، این کشور به چالش کشیده خواهد شد، زیرا قرار است یک میدان نفتی جدید در نیجریه تا ماه دسامبر سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسد.

کاچیکو گفت: هر چقدر که از شاخص‌های مورد توافق فراتر رویم، بیشتر به چالش کشیده می‌شویم. ما باید همه پولی را که می‌توانیم، برای کشور به دست بیاوریم.

کد خبر 287812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =