ایستادگی اوپک در برابر فشارهای رئیس جمهوری آمریکا

تولید نفت اوپک در ماه فوریه امسال باز هم کاهش یافت که این نشانه مقاومت این سازمان در برابر خواسته‌های رئیس جمهوری آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، نظرسنجی این خبرگزاری نشان داد تولید نفت اوپک در ماه فوریه سال 2019 میلادی به پایین‌ترین حد در چهار سال اخیر رسید، زیرا عربستان و متحدانش در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، تولید خود را فراتر از سهمیه تعیین شده در توافق جهانی کاهش تولید نفت کاهش دادند و روند کاهش ناخواسته تولید نفت ونزوئلا ادامه یافت.

کاهش تولید روزانه 300 هزار بشکه‌ای اوپک در ماه فوریه در شرایطی محقق می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از اوپک انتقاد کرد و از این سازمان خواست کاهش تولید خود را تعدیل کند.

یک منبع وابسته به اوپک در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: ما به برنامه خود پایبند می‌مانیم.

نظرسنجی رویترز در روز جمعه (10 اسفندماه) نشان داد تولید نفت اوپک در ماه فوریه امسال 30 میلیون و 680 هزار بشکه در روز بود که کمترین تولید اوپک از سال 2015 میلادی تاکنون است.

در ماه فوریه سال 2019 میلادی، 11 عضو اوپک که ملزم به اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت هستند، به میزان 101 درصد به این توافق پایبند بودند که 70 درصد نسبت به ماه ژانویه این سال بیشتر است.

طبق نظرسنجی یادشده، بیشترین کاهش تولید در میان اعضای اوپک در ماه فوریه، مربوط به عربستان بود که تولید خود را 130 هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژانویه کاهش داد.

ونزوئلا، کویت و امارات نیز در ماه فوریه امسال تولید نفت خود را به شکلی چشمگیر کاهش دادند و عراق نیز تولید خود را کم کرد.

تولید نفت لیبی در دوره یادشده تغییر چندانی نداشت و نیجریه نیز اگرچه تولید خود را کاهش داد، همچنان بیش از سهمیه خود تولید می‌کند.

کد خبر 287820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =