نفت و گاز کانون اصلی توسعه صنایع کشور است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفت و گاز کانون اصلی توسعه صنایع کشور هستند، گفت: وزارت نفت هر آنچه در توان دارد برای حل مشکلات و موانع پیش‌روی بخش نفت و گاز به کار گرفته است.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه باوجود مشکلات و چالش‌ها، چند فاز مهم پارس‌جنوبی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است، گفت: درایت وزارت نفت چه در دولت یازدهم و چه هم اکنون، تولید گاز کشور را ارتقا بخشید و به سبب آن توانستیم بخشی از نیازهای گازی کشور را پوشش دهیم و با اطمینان‌خاطر بیشتری طرحهای توسعه‌ای پالایشگاهی و پتروشیمی را دنبال کنیم.

وی به گازرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: گازرسانی به روستاها و شهرهای کشور اقدام و دستاورد بزرگی بود که در اوج تحریمها محقق شد، این موضوع حتی برای مردم کشور نیز راضیکننده و نقطه مثبتی در عملکرد وزارت نفت است.

قره‌خانی بهره‌برداری از سه فاز پالاشگاه ستاره خلیج‌فارس در دو سال گذشته را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروز این پالایشگاه بنزین با کیفیت یورو ۵ تولید می‌کند، همچنین با افتتاح طرح افزایش کیفیت بنزین در پالایشگاه بندرعباس نیز شاهد تولید بنزین با کیفیت بالا هستیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته تولید بنزین دو برابر شده و این نشان دهنده توانمندی ما را در شرایط تحریم و اعمال فشارهاست، گفت: فعالیت‌های توسعه‌ای وزارت نفت به‌ویژه در بخش تولید بنزین و گازوئیل باکیفیت به‌طور ملموسی قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: کاهش قیمت نفت در سال ۹۴ تکانه‌ای بر اقتصاد کشور بود که توانستیم با بهره‌گیری از ظرفیت اقتصاد مقاومتی آن را مدیریت کنیم و هم اکنون نیز که با تحریم‌های یکجانبه آمریکا روبه‌رو هستیم، باید به نحوی عمل کنیم که در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با افزایش تاب‌آوری اقتصاد بتوانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

کد خبر 287883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =