بیش از 121 هزار دانش آموز زنجانی زیر پوشش طرح همیار گاز قرار گرفته‌اند

طرح همیار گاز برای دهمین سال پیاپی در استان زنجان در حالی اجرا می‌شود که در این مدت بیش از 121 هزار دانش‌آموز با مضامین مرتبط با حوزه ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز آشنا شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، برای تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی و پیشگیری از حوادث گاز گرفتگی، از سال 87 تاکنون 121 هزار و 123 نفر از دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی در استان زنجان، آموزش‌های لازم را در قالب طرح همیار گاز دریافت کرده‌اند.

موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: برای دهمین سال پیاپی است که طرح همیار گاز با هدف آموزش مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی با مضامین مرتبط با حوزه ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش مستمر دانش آموزان، بازوی حمایتی ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایمن و بهینه گاز طبیعی است.

احمدلو با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان پیشنهاد طرح همیار گاز را در سال 87 برای نخستین بار مطرح کرد و این طرح با همکاری سازمان آموزش و پرورش به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا شد، افزود: در این طرح سالانه 35 کارشناس منتخب برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مدارس استان اعزام می‌شوند تا دانش‌آموزان، مدیران و معلمان، مهـم‌ترین و کـاربردی‌ترین مطـالب درباره اصـلاح الگـوی مصرف گـاز و پیش‌گیری از خطرات ناشـی از بی‌احتیاطی در مصرف آن را به‌طور مستقیم آموزش ببینند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها نقشی مهم و تاثیرگذار در نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی دارد، گفت: توزیع بسته‌ها و اقلام آموزشی با محتوای گاز طبیعی در قالب اهدای جوایز به دانش آموزان، اهداف شرکت گاز استان زنجان مبنی بر رعایت اصول ایمنی را در بین خانواده‌ها دنبال می‌کند و آموزش‌های تکمیلی را ترویج می‌دهد.

احمدلو با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های عمومی در جامعه و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه گاز سبب کاهش مصرف بی‌رویه انرژی در کشور می‌شود، از ایجاد دیدگاه صحیح نسبت به گاز در دو بخش ایمنی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در بین دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: آموزش همگانی شهروندان در مساجد استان برای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و توجه جدی به این مسئولیت اجتماعی از مهم‌ترین اهداف شرکت گاز استان زنجان است.

کد خبر 287912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =