۲۵ طرح آموزشی در عسلویه وارد فاز اجرایی شد

وزیر آموزش‌ و پرورش در سفر یک روزه خود به عسلویه، عملیات اجرایی ۲۵ طرح آموزشی را با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان آغاز کرد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدمحمد بطحایی با حضور در نشست شوراهای آموزش‌ و پرورش چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر که در عسلویه برگزار شد، گفت: اهمیت و نقش آموزش‌ و پرورش در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و اگر به این مقوله توجه نشود آسیب‌ها و مشکلات زیادی گریبان‌گیر جامعه خواهد شد.

وی افزود: باید بدانیم که کشور ما در مسیر توسعه قرار دارد و نیازها نیز در این زمینه بسیار متنوع است. اگر روزی کشور همه منابع خود را در اختیار آموزش‌ و پرورش قرار دهد یقین بدانید کمبودها در جایی دیگر رخ می‌دهد اما این سخن به این معنا نیست که از مشکلات موجود در آموزش‌ و پرورش غافل شویم، بلکه مهم اولویت‌بندی نیازهاست.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کمبود زیرساخت‌های آموزشی گفت: توسعه زیرساخت‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد، به‌طوری‌ که در شرایط اقتصادی موجود، اعتبارات عمرانی آموزش‌ و پرورش امسال سه برابر بیشتر از پارسال بوده و به همین نسبت نیز برای سال آینده افزایش اعتبار در نظر گرفته شده است.

بطحایی با بیان اینکه «مقاومت در برابر تغییر» باید در فرهنگ سازمانی وزارت آموزش‌ و پرورش حذف شود، گفت: خوشبختانه توانستیم مشارکت معلمان را در سطوح عالی تصمیم‌گیری در آموزش‌ و پرورش ارتقا دهیم که گام بسیار بزرگی در این زمینه است.

در ادامه عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر خواستار اجرای تعطیلات زمستانی در تقویم آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش شد و گفت: بی‌شک اجرای این طرح در بهبود عملکرد دانش‌آموزان موثر خواهد بود.

اجرای 45 پروژه با اعتبار 118 میلیارد از محل اعتبارات صنعت نفت

 همچنین سکینه الماسی، نماینده مردم شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت:  ٢٥ پروژه با اعتبار ١١٨ میلیارد تومان عملیاتی شد، اما از سال ۹۶ تاکنون ٤٥ پروژه در زمینه توسعه فضاهای آموزشی از محل اعتبارات صنعت نفت در حال انجام  است.

 وی سرمایه گذاری در آموزش‌ و پژوهش و توجه به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت کشور در مسیر توسعه اقتصادی و فرهنگی دانست.

در ادامه عبدالنبی یوسفی، فرماندار عسلویه خواستار اختصاص سهمیه خاص چهار شهرستان در دانشگاه فرهنگیان  شد و گفت: ما نیازمند اتخاذ رویکرد جدید درباره آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی ناشی از فعالیت‌های صنعت در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر هستیم که در این زمینه باید فعالیت‌های فرهنگی را توسعه دهیم.

وی ضمن قدردانی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در برگزاری طرح نخبه‌پروری گفت: امیدواریم طرح نخبه‌پروری صنعت نفت در چهار شهرستان جنوبی استان که تاثیر بسزایی در میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری داشته است، تداوم یابد.

 همچنین ناصر کرمی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به تحصیل ٢٢٩ هزار و ٤٠٧ دانش‌آموز در ١١ هزار کلاس درس در استان بوشهر گفت: ١٠هزار و ۲۷۵ دانش‌آموز در ٥٢٦ کلاس درس در شهرستان عسلویه مشغول به تحصیل هستند که فقط ٥٣ درصد آن دانش‌آموزان بومی هستند و باید برای توسعه فضاهای آموزشی گام‌های بیشتری برداشته شود.

 وی طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و طرح نخبه‌پروری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را یکی از بهترین طرح‌های صنعت نفت برای تربیت متخصص در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: این طرح برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود که نقش آن در تعداد و رتبه پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری بسیار موثر بوده است، به‌طوری که امتیاز پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در استان بوشهر را چهار رتبه بهبود بخشیده است و هم‌اکنون استان بوشهر در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.

کد خبر 287931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =