۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
  • کد خبر: 288009
بهبود و افزایش تولید در کرنج آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از بهبود و افزایش تولید و فرآورش واحد بهره‌برداری کرنج با اجرای طرح اصلاحیه در مخازن این واحد خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون گفت: تا پیش از انجام اصلاحیه، دو مخزن در واحد بهره‌برداری کرنج برای فرآورش نفت مرحله چهارم و ذخیره‌سازی نفت شیرین و یک مخزن گاززدا برای فرآورش نفت نمکی استفاده می‌شد که در زمان تعمیرات اساسی و ضروری در مخزن گاززدا، یا اشکال در کارایی آن،  مشکلات فرآورشی و کاهش تولید در واحد یادشده رابه دنبال داشت.

 وی افزود: با اجرای این اصلاحیه مخزن شماره ۲ نفت شیرین به عنوان مخزن دو کاره برای فرآورش و ذخیره‌سازی نفت نمکی هنگام تعمیرات اساسی مخزن گاززدا استفاده می‌شود که این موضوع، به بهبود فرآورش و جلوگیری از کاهش تولید نفت نمکی میان‌های کرنج، پارسی و پرنج به میزان روزانه  ۱۱۰ هزار بشکه نفت، ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۴ هزار بشکه میعانات گازی  می‌انجامد.

پیرامون به دیگر مزایای اجرای این طرح  پرداخت و اظهار کرد: در صورت بروز مشکلات عملیاتی مانند نشت از خطوط یا مخازن یا تعمیرات اساسی مخازن بهره‌برداری، می‌توان از مخزن گاززدا به عنوان مخزن بهره‌برداری استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اینکه  سود و صرفه حاصله از اجرای طرح اصلاحیه یادشده بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال در سال است، گفت: با اجرای اصلاحیه اتصال خط نفت خروجی مخزن گاززدا به توربوپمپ‌های بهره‌برداری، ضمن بهبود فرآورش، منتج به نبود کاهش تولید نفت شیرین، گاز و میعانات گازی به ترتیب به میزان روازنه ۹۰ هزار بشکه، ۶۷ میلیون فوت مکعب و ۳ هزار و ۶۰۰ بشکه از میدان‌های کرنج، پارسی و پرنج حداقل به مدت 10 روز می‌شود.

کد خبر 288009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =