دستگاه حفاری 29 حفر بیستمین حلقه چاه نفت را در آستانه نوروز 98 آغاز کرد

رئیس دستگاه حفاری ۲۹ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری از آغاز عملیات حفاری بیستمین حلقه چاه نفت توسط دستگاه حفاری 29 در آستانه سال نو با کاربست این دکل حفاری سنگین خشکی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، علی امیرخانی گفت: این دستگاه که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ است از هشتم اسفندماه برای حفر یک حلقه چاه توسعه‌ای در موقعیت میدان نفت سفید در گستره فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی روابط عمومی شرکت با صداوسیمای مرکز خوزستان قرار است لحظه تحویل سال از محل این دستگاه به عنوان نماد کار و تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه سختکوشان صنعت حفاری گزارش شود.

رئیس دستگاه ۲۹ فتح شرکت ملی حفاری گفت: این دستگاه از زمان راه‌اندازی در سال ۸۹ حفر ۱۹ حلقه چاه‌ نفت و گاز به متراژ افزون بر ۶۵ هزار متر را در کارنامه خود دارد.

امیرخانی افزود: کار در صنعت حفاری بسیار سخت و دشوار و با ریسک بالاست، اما با توجه به تعاریف تخصصی از استانداردها و الزام‌های ایمنی و دقت عمل کارکنان، در این دستگاه تاکنون حادثه‌ای که سبب آسیب به نیروی انسانی و تجهیزات شود پیش نیامده است.

وی اظهار کرد: کارکنان شاغل روی دستگاه ۲۹ فتح ،2  تا ۳۱ سال سابقه کاری دارند و از کارکنان مجرب عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران به شمار می‌آیند.

رئیس دستگاه حفاری ۲۹ فتح موضوع اهتمام ویژه به نگهداشت و تعمیرات به‌موقع این دکل و حساسیت کارکنان در این زمینه را یادآوری کرد و گفت: این دستگاه در مدت فعالیت به‌طور عمده در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و در میدان‌های نفتی مارون، کوپال، بی‌بی حکیمه، گچساران، کرنج و نفت سفید برای حفر چاه‌های توسعه‌ای در مدار عملیات قرار داشته است.

کد خبر 288029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =