ایران همواره نقش موثر خود در اوپک را حفظ کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به صفر رساندن صادرات نفت ایران ممکن نیست، گفت: ایران همچنان نفت خود را روانه بازارهای جهانی می‌کند.

بهروز نعمتی با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در وزارت نفت، ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همواره نقش موثر خود را حفظ کرده است و به عنوان اعضای موسس این نقش همچنان پر رنگ خواهد بود.

وی افزود:  ایران همچنان نفت خود را روانه بازارهای جهانی می ‌کند، این در حالی است که آمریکایی‌ها به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران بودند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اوپک بخش قابل‌توجهی از نفت دنیا را تامین می‌کند، کاهش تولید نفت اعضای موسس مانند ایران و ونزوئلا می‌تواند بر بازار نفت اثرگذار باشد و اکنون شاهد تحولات در بخش تولید نفت لیبی نیز هستیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد، عنوان کرد: دولت می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن‌ داده استفاده کند و کارت سوخت را دوباره الزامی کند.

کد خبر 288057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =