تکیه بر نیروی انسانی در حوزه‌های تخصصی صنعت نفت راهگشاست

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با تکیه بر نیروی انسانی توانمند داخلی کارهای بزرگی در حوزه‌های تخصصی نفت شکل گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: پایانه‌های نفتی ایران یکی از مراکز حساس و راهبردی در ایران است.

وی اظهار کرد: به منظور تأمین، بهسازی و نوسازی این سرمایه ملی که به رسم امانت به ما تحویل داده شده است باید با راهبرد و برنامه‌ریزی مدون در صنعت نفت کشور نقش‌آفرینی کنیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: کارکنان خدوم شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در همه پایانه‌های نفتی کشور ماموریت‌گراست و پایانه نفتی خارک مهم‌ترین بخش اقتصاد کشور است که به اقتصاد جهانی پیوند می‌خورد.

وی اظهار کرد: خارک مرکز ثقل صنایع مهم و حیاتی کشور است و موضوع خارک در مقیاس ملی در نظر گرفته می‌شود. خارک از لحاظ زیرساختی نسبت به گذشته پیشرفت داشته و توسعه پیدا کرده است.

اسدروز تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران سازمانی عملیاتی، تخصصی و حرفه‌ای است که در حوزه‌های ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی این شرکت پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرآیندهای عملیات دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی، عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف‌پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

اسدروز گفت: توجه به نیروی انسانی به یکی از راهبردهای اصلی شرکت بدل خواهد شد و با تکیه بر نیروی انسانی توانمند داخلی توانستیم کارهای بزرگی در حوزه‌های تخصصی نفت انجام دهیم. در بحث‌های اندازه‌گیری و خطوط جریانی اقدام‌های بسیار مناسب و مهندسی در این شرکت انجام شده و توانستیم به خودکفایی برسیم.

تدوین نقشه‌های راهبردی در حوزه‌های ذخیره‌سازی و صادرات

در ادامه سیدپیروز موسوی، مدیرعامل اسبق شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه تدوین نقشه‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ذخیره‌سازی و صادرات باید نقشه راه این شرکت عملیاتی باشد، گفت: دو دهه در جزیره خارک زندگی کردم، مردمانی مهربان و در مواجهه با مشکلات صبور هستند. خارک همیشه برای من خاص بوده، هر کس اینجا مسئولیت گرفته است، نخست مردم را در نظر خود قرار داده است، کسی جناحی عمل نکرده است و همیشه باید نگاه مدیران در جزیره فراجناحی باشد.

وی افزود: ما دو بحران اساسی در دو سال اخیر داشتیم. مردم شریف و ایثارگر خارک نخستین کسانی بودند که در این بحران کنار کارکنان پایانه نفتی خارک بودند. صنعت نفت اگر موفق است، باید این موفقیت را در خارک ببیند و این موفقیت خارج از هم‌دلی و هم‌زبانی نفت با مردم نیست.

وی با بیان اینکه قدردان مردم هستیم و خواهیم بود، افزود: اگر از من سوال شود بزرگ‌ترین مشکل خارک چیست، می‌گویم تردد است. این مشکل یکی از مشکلات دیرین جزیره خارک است که امیدواریم با تلاش مدیریت جدید حل شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس اظهار کرد: اصحاب رسانه خارک کمک کردند که مسئولان جزیره به خودباوری و خوداتکایی برسند. اصحاب رسانه خارک ثابت کردند که مسئولان جزیره خارک تنها نیستند. رسانه‌ها با انتشار اخبار خارک در سطح کشور به گوش مردم برسانند که خارک زنده و پویا است.

مجموعه وزارت نفت در جزیره خارک ماموریت ملی دارند

همچنین عباس جمشیدی، فرماندار شهرستان بوشهر در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارک اقدام‌های مناسبی در حوزه محیط پیرامونی خود به سرانجام رسانده‌اند و ارتباطی صمیمی و دوستانه بین اهالی شریف جزیره خارک و مجموعه وزارت نفت برقرار است.

وی افزود: امروز با توجه به شرایط خاص کشور مجموعه وزارت نفت در خارک ماموریت ملی دارند و همه ما باید به آنها در این زمینه کمک کنیم.

وی گفت: دشمن با همه ابزارش به جنگ اقتصادی با ما آمده، اما با صبر و تدبیر بی‌شک آینده‌ای روشن در انتظار ما است. امروز سخت نیاز داریم که دست به دست هم بدهیم، اما باید این هم‌افزایی را در عمل به یکدیگر نشان دهیم.

جمشیدی اظهار کرد: استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس مدل بسیار مناسبی برای گذر از شرایط فعلی است. ما جدا از هر حزب و نگاه سیاسی، دست به دست هم دادیم و جنگ را به خوبی اداره کردیم.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: دشمن شرایط اقتصادی را بر مردم سخت کرده است و ما کاملا این شرایط را درک می‌کنیم. مردم شریف ما با توجه به شرایط سخت زندگی با دشمن همراهی نکردند. نباید به مردم ناامیدی القا شود.

کد خبر 288067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =