آغاز شمارش معکوس برای پایان احداث خط انتقال گاز نهم سراسری

خط انتقال گاز نهم سراسری به طول یک هزار و 822 کیلومتر و قطر 56 اینچ، عهده‌دار انتقال گاز از مبدا عسلویه به مقصد مرز بازرگان و گازرسانی در کریدور غرب کشور است که پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت سال 98 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، طرح اجرای خط لوله نهم سراسری ۵٦ اینچ انتقال گاز ایران که از محل منابع مالی بند«ق» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳، تأمین اعتبار می‌شود، قسمتی از مسیر انتقال و صادرات گاز تولیدی میدان‌های جنوب ایران به مرزهای شمال غرب کشور است که در حد فاصل دهگلان - میاندوآب به دو قطعه ١٠٦ و ١۲۴ کیلومتری تقسیم و به صورت جداگانه به پیمانکاران سپرده شده است که پیش‌بینی می‌شود عملیات احداث این خط تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به پایان برسد.

بر اساس گزارش کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به همراه مدیر پروژه و مسئول برنامه‌ریزی خط لوله نهم سراسری انتقال گاز، هم‌اکنون در قطعه نخست، حدفاصل دهگلان - میاندوآب به طول ١۲۴ کیلومتر، عملیات جوشکاری به اتمام رسیده و ١٠۵ کیلومتر لوله‌گذاری انجام و تست هیدرواستاتیک ۸۵ کیلومتر آن نیز تمام شده است. پیشرفت واقعی پروژه ۹۳ درصد است و مطابق برنامه زمان‌بندی در اردیبهشت ۹۸ این قطعه تکمیل خواهد شد.

در قطعه دوم، حدفاصل دهگلان - میاندوآب به طول ١٠٦ کیلومتر نیز همه عملیات اجرایی و تست‌های قطعه انجام‌ شده و در کیلومتر ۵١ تا ١٠٦ تزریق گاز صورت پذیرفته و گازرسانی حدود ١٦٠ روستا و ۳ شهر در طول مسیر انجام شده، همچنین بخش ابتدایی مسیر از کیلومتر ١ تا ۵٠ نیز آماده تزریق گاز است.

 

کد خبر 288070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =