افتتاح ۴ فاز پارس‌جنوبی در یکروز افتخار ملی است

رئیس جمهوری افتتاح ۴ فاز پارس‌جنوبی در یکروز را افتخار ملی دانست و گفت: بدون برجام، افتتاح ۱۵ فاز پارس‌جنوبی در این مدت کوتاه امکان نداشت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر یکشنبه (۲۶ اسفندماه) در شورای اداری استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید با مقاومت به آمریکا بفهمانیم مسیرش اشتباه است، گفت: کسی که جلو دارو و مواد غذایی را می‌گیرد، جانی است و دستگاه قضایی، سران آمریکا و طراحان تحریم را به خاطر جنایت علیه بشریت، در داخل و خارج تحت پیگیرد قرار دهد.

وی با قدردانی از استقبال گرم مردم کنگان و استان بوشهر از خادمان خود، افزود: باوجود مشکلات و فشار دشمنان، ملت ایران به موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد و از نعمت‌های الهی که در اختیار مردم است، برای توسعه و پیشرفت استفاده می‌کند.

رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح یک پروژه بسیار مهم در عسلویه و آغاز به‌کار ۴ فاز دیگر از پارس‌جنوبی، تصریح کرد: این خیلی مهم است که در یک روز مردم ایران شاهد افزایش 100 میلیون مترمکعب در نقل و انتقال گاز کشور باشند.

روحانی عنوان کرد: خیلی مهم است که در ماه‌های گذشته باوجود تحریم‌ها و فشارها، ۱۵ فاز پارس‌جنوبی را افتتاح کرده‌ایم و در طول ۵ سال گذشته همه تلاشگران و زحمتکشان این عرصه تمام تلاش خود را برای خودکفایی در عرصه گاز انجام دادند و این دستاورد سبب افتخار است.

وی ادامه داد: وقتی در یک جمع خارجی اعلام کردم که ظرفیت تولید گاز ما در روز یک میلیارد مترمکعب است، همه تعجب کردند و باور نمی‌کردند، اما امروز در تامین گاز مورد نیاز کشور خودکفا شدیم و این کار بسیار ارزشمندی در کشور است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اما باید قدر این نعمت‌های الهی را بدانیم، گفت: بالاترین نعمت کشور مردم خوب و فداکار آن است، امروز ترکیب فرهنگ غنی اسلام با فرهنگ ایران و پیوند این دو فرهنگ درخت تنومندی در منطقه ایجاد کرده است.

روحانی با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست شورای اداری، تصریح کرد: همین آقای زنگنه بگوید که اگر برجام و توافق هسته‌ای نبود، آیا این امکان وجود داشت که با این سرعت ۱۵ فاز پارس‌جنوبی افتتاح و راه‌اندازی شود؟ آمریکایی‌ها می‌گویند که در توافق هسته‌ای سرشان کلاه رفته، البته این حرف غلطی است و هر کدام از طرفین توافق از برجام نفع بردند و سر کسی کلاه نرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور شرایط سختی داشته و مردم در فشار زندگی می‌کنند، عنوان کرد: ما می‌دانیم که برای رسیدن کالا به دست مردم چه مشکلاتی وجود داشته و چه تلاش‌هایی انجام می‌شود. می‌دانیم مسئولان وزارتخانه‌های ما اعم از وزارت خارجه، نفت، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و همچنین بانک مرکزی تلاش‌های فراوانی را انجام می‌دهند، اما در شرایط عادی نیستیم.

کد خبر 288112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =