قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل میدان‌های نفت‌شهر و سومار امضا شد

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‌منظور جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و بهبود محیط زیست، با برگزاری مزایده‌ و امضای قرارداد، پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل را در میدان‌های نفت‌شهر و سومار کلید زد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی، مدیرعامل این شرکت گفت: با اجرایی شدن قرارداد فروش گاز میدانهای نفت‌شهر و سومار، روزانه از سوزاندن حدود ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری میشود.

به گفته وی، مدت این قرارداد پنج سال است که با توجه به برنامههای موجود برای جمعآوری گازهای همراه این میدان‌ها، امکان تمدید تحویل گاز همراه به مبادی مصرف، برای بیش از ۱۰ سال نیز میسر است.

وی افزود: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصمیم دارد مزایده فروش گازهای مشعل در میدانهای چشمه‌خوش، آبان، پایدار غرب، سروستان و  سعادت‌آباد، دالپری، سرکان و  مالهکوه، دهلران و دانان را در سال ۹۸ دوباره برگزار کند.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پیرو ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر جمعآوری گازهای مشعل، اقدام به برگزاری مزایده واگذاری گازهای مشعل در میدانهای چشمه‌خوش، آبان، پایدار غرب، دالپری، نفت‌شهر، سومار، سرکان و ماله کوه، سروستان، سعادت‌آباد و دانان کرده است که با تعیین تکلیف همه این پروژه‌ها، در مجموع از سوزاندن حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز جلوگیری می‌شود.

کد خبر 288139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =