آماده‌باش شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور

جلسه مدیریت بحران شرکت ملی گاز ایران با حضور مدیران این شرکت برگزار و توصیه‌های لازم برای مدیریت مطلوب گازرسانی و ارائه خدمات به شرکت‌های گاز استانی ابلاغ شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در این جلسه، شرایط همه پالایشگاه‌های گاز به ویژه در جنوب و غرب کشور و همچنین خطوط انتقال گاز و شرکت‌های گاز استانی بررسی شد.

سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران که پس از بازدید از استان‌های سیل‌زده گلستان و مازندران، در کمیته بحران حضور یافت، با بیان اینکه همه شرکت‌های گاز استانی در حالت آماده‌باش قرار دارند، گفت: واحد اچ‌اس‌یی دستورعمل‌های مقابله با سیل را به صورت پیامکی به همه مدیران و واحدهای بهره‌برداری ارسال کرده است و اکنون از آمادگی نسبی خوبی در همه بخش‌های پالایش، انتقال و گازرسانی برخورداریم.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان، به‌رغم گستردگی بسیار زیاد سیل، به هیچ‌وجه قطعی گاز نداشتیم، گفت: نیروهای امدادی ما در آق‌قلا  به غیر از کارهای امدادی خود، کار امدادرسانی به مردم را نیز با توزیع مایحتاج غذایی و ... انجام می‌دهند؛ زیرا شرکت گاز یکی از مکان‌هایی است که مردم کمک‌های خود را برای توزیع بین مردم سیل‌زده به آنجا می‌برند و آنها نیز به خوبی این کار را در کنار امدادرسانی گاز انجام می‌دهند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران توضیح داد: تاکنون یک خط لوله انتقال ۳۰ اینچ گاز در مینودشت در معرض آسیب‌دیدگی قرار گرفته است، اما اکنون شرایط در کنترل کامل است. همچنین شدت سیل استان مازندران منجر به آسیب در خط تغذیه ۱۲ اینچی گاز در نزدیکی قائم‌شهر شد، این خط تغذیه ۴ متر زیر بستر دریا بود، اما به علت برداشت شن و ماسه و شسته شدن زیر خط لوله توسط آب از صبح ۲۷ اسفندماه، این خط لوله سوراخ و دچار مشکل شد که با بستن شیر گاز دو طرف از سوی نیروهای امداد، گاز ۱۵ هزار مشترک (در ۵۳ روستا) قطع ‌شد که بلافاصله نیروهای امداد و عملیات گاز وارد عمل شدند و شبکه توزیع و خط تغذیه رینگ شد تا گاز این ۱۵ هزار مشترک خانگی، در کمتر از ۴۸ ساعت وصل شود و اکنون نیز مشکلی در تامین گاز این منطقه وجود ندارد.

مومنی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مهار بحران، کنترل فشار و توزیع گاز، مهار سیلاب و شمع‌کوبی، مردم استان مازندران با وجود قطع آب و برق با مشکل قطع گاز و گرمایش روبه‌رو نشدند.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در دیگر شهرها نیز به رغم بارش شدید باران و وقوع سیلاب، تا این لحظه، مشکل افت فشار و یا قطع گاز پیش نیامده است با این حال شرکت‌های گاز استانی در حالت آماده‌باش هستند.

کد خبر 288183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =