حفظ تولید و ایمنی تاسیسات در دستور کار نفت و گاز اروندان

نشست کمیته بحران شرکت نفت و گاز اروندان با محور حفظ و استمرار تولید و ایمنی تاسیسات نفتی در شرایط آب‌وهوایی کنونی کشور تشکیل شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، صبح روز جمعه (نهم فروردین‌ماه) نشست کمیته مدیریت بحران این شرکت با حضور مدیرعامل و اعضای این کمیته تشکیل و تمهیدات لازم درباره راهکارهای مقابله با سیلاب در مناطق عملیاتی برای حفظ استمرار تولید با توجه به شرایط بحرانی کنونی بررسی شد.

در این نشست افزون بر ارزیابی خطرهای احتمالی و پیش‌بینی راهکارهای مناسب مقابله با بحران و شرایط اضطراری در مناطق درگیر با سیلاب و آبگرفتگی، موقعیت چاه‌ها و جاده‌های دسترسی و تاسیساتی که در معرض خطر هستند ارزیابی شد.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست ضمن اشاره به گزارش سازمان هواشناسی درباره بارندگی‌های اخیر و هشدارهای اعلام شده، تصریح کرد: با پیش‌بینی ادامه روند این بارندگی‌ها در روزهای آینده، هوشیاری و آمادگی همه‌جانبه گروه‌های عملیاتی و ستادی برای حفظ شرایط پایدار تولید لازم بوده و خدمت‌رسانی به جوامع محلی با توجه به امکانات موجود این شرکت همواره مورد توجه است.

وی همچنین با تأکید بر رصد مستمر شرایط تأسیسات نفتی، با اولویت قرار دادن اصول ایمنی و به‌کارگیری ضوابط و شرایط بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، دستور افزایش شیفت‌های بازرسی فنی و عملیاتی تا عادی شدن شرایط بحرانی را داد.

در نشست کمیته مدیریت بحران استانداری خوزستان که با حضور استاندار، مدیران ارشد استان و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان هشتم فروردین برگزار شد، با توجه به مشارکت و اقدام‌های موثری که شرکت اروندان در مهار و کنترل سیلاب یک ماه اخیر در روستاهای خرمشهر، دارخوین و شادگان انجام داده بود، این شرکت همچون گذشته، معین (پشتیبان) شهرستان‌های شادگان و خرمشهر تعیین شد که تاکنون در مدت ۳۰ روز، تعداد ۲۵۰ دستگاه/ روز ماشین‌آلات سنگین برای مقابله با سیلاب اعزام کرده است و این خدمات تا حصول اطمینان از شرایط پایدار ادامه خواهد داشت.

کد خبر 288201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =