ضریب آمادگی ۹۹ درصدی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بحران اخیر

ضریب آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بحران سیل اخیر و تعطیلات نوروزی ۹۹.۸ درصد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صبح امروز (۱۴ فروردین‌ماه) در یازدهمین نشست ستاد بحران این شرکت که با حضور علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، گفت: خوشبختانه ضریب آمادگی خوبی در تاسیسات، انبارهای نفت، مراکز سوخت‌گیری هوایی، مجاری عرضه و فروشندگی‌های روستایی به لحاظ خدمات‌رسانی در بحران اخیر و ایام تعطیلات نوروز (فاصله روزهای ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال) برآورد شده است که این عدد نشان‌دهنده آمادگی بالای این شرکت برای خدمات‌رسانی به کشور بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در این ایام هیچ گونه گزارشی مبنی بر کمبود سوخت دریافت نشد که همین موضوع نشان‌دهنده سوخت‌رسانی مطلوب و مدیریت بحران اخیر است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با ارائه گزارشی جامع از روند تامین و توزیع سوخت کشور در مدت زمان یاد شده به‌ویژه در مناطق سیل زده تاکید کرد: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب سوخت پیش از وقوع بحران سیل اخیر در مجاری عرضه و فروشندگی‌ها، خوشبختانه باوجود خارج شدن برخی تاسیسات از مدار به دلیل آب‌گرفتگی، هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین سوخت مورد نیاز مردم و نیروهای امدادی نداشتیم.

موسوی‌خواه با اشاره به ایمن‌سازی محیط انبارهای نفت در استان‌های لرستان و خوزستان و سوخت‌رسانی مطلوب در این تاسیسات تصریح کرد: انبار نفت خرم‌آباد و ملایر نیز که به دلیل آب‌گرفتگی به‌طور موقت از مدار خارج شده بود، با تامین برق اضطراری از طریق ژنراتورهای موجود در انبار، هم اکنون در سرویس قرار دارد.

وی گفت: دو جایگاه از سه جایگاه عرضه سوخت موجود در شهرستان پلدختر به دلیل سیلاب از مدار خارج شده‌اند که به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب از طریق دو کامیون گاز مایع نسبت به سوخت‌رسانی به مردم اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تحویل ۱۴ هزار لیتر نفت سفید به فرمانداری پلدختر گفت: سوخت مورد نیاز بالگردها و خودروهای امدادی در این شهرستان و شهرستان دره‌شهر نیز به صورت کامل تامین شده است.

صنعت نفت ارتباط مخابراتی و زمینی پلدختر را برقرار کرد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با اشاره به حضور دائمی نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشست‌های ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با حضور در این نشست‌ها هماهنگی لازم برای برقراری ارتباط مخابراتی و زمینی با امدادرسانی تجهیزات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد.

موسوی‌خواه افزود: به منظور امدادرسانی به استان خوزستان از طریق استقرار شبانه‌روزی مخازن ۲ هزار لیتری سوخت مورد نیاز ۳۷ دستگاه بیل مکانیکی برای ساخت سیل‌بندها در این استان تامین شده و با توجه به آغاز فصل برداشت محصول، سوخت کشاورزی این استان نیز تامین شده است.

وی همچنین از پایش مستمر مخازن جایگاه‌های عرضه سوخت به‌منظور بررسی آب‌گرفتگی‌های احتمالی خبر داد و تاکید کرد: مخزن یک جایگاه در شهر چالوس به دلیل نفوذ آب مخزن پاکسازی شد.

صادق‌آبادی نیز در این نشست با قدردانی از فعالیت شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: لازم است این آمادگی و هوشیاری تا عادی شدن شرایط در کشور ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به ضریب ۹۹.۸ درصدی آمادگی شرکت ملی پخش در بحران سیل اخیر گفت: عملکرد این مجموعه در خدمات‌رسانی به مردم و نیروهای امدادی عالی بوده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کمبود سوخت دریافت نکرده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در این نشست که ارتباط تلفنی با مدیران شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مناطق سیل‌زده (گلستان، لرستان، خوزستان، ایلام ، کرمانشاه و آبادان) برقرار شد، دستورها و تمهیدات لازم به منظور استمرار سوخت‌رسانی مطلوب را صادر کرد.

کد خبر 288237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =