استحکام‌بخشی سیل‌بند حاشیه کارون و دز از سوی شرکت ملی حفاری

افزون بر یکصد کیلومتر از سیل‌بند حاشیه رودخانه‌های کارون و دز توسط شرکت ملی حفاری ایران استحکام‌بخشی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل این شرکت گفت: این شرکت در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و شرایط به‌وجود آمده ناشی از تبعات شدت بارندگی‌های اخیر، افزون بر یکصد کیلومتر از سیل بندهای کرانه رودخانه‌های کارون و دز را استحکام‌بخشی و تقویت می‌کند.

وی با اشاره به عضویت این شرکت در ستاد بحران استان خوزستان و تاکید وزیر نفت به شرکت‌های تابع این وزارتخانه مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پاسخگویی به مصوبه‌های ستاد بحران استان‌ها، افزود: این شرکت همسو با دیگر دستگاه‌های اجرایی و امدادی در استان، تاکنون همه تلاش خود را در همکاری و همیاری در این زمینه به‌کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: براساس مصوبه‌های ستاد بحران استان، احداث، تقویت و استحکام‌بخشی سیل‌بندهای نقاط شهری و روستایی کلانشهر اهواز و شهرستان کارون در کرانه این رودخانه‌ها با توجه به پراکندگی مناطق در وسعت پیش گفته در حال اجراست.

موسوی گفت: با توجه به افزایش سطح آب رودخانه‌ها و تداوم بارندگی‌ها در بالادست، برای کاهش عوارض احتمالی به نحوی برنامه‌ریزی شده که نیروهای عملیاتی و پشتیبانی این شرکت به موازات کارهای تعریف شده در نزدیک‌ترین زمان ممکن به مناطق بحرانی اعزام و با ایجاد و تقویت سیل‌بند و خاک‌ریز مانع نفوذ آب شوند.

وی ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه کارکنان بخش‌های خدمات، اچ‌اس‌یی، مدیریت بحران، بخش‌های تخصصی و پایگاه مقاومت بسیج شرکت در این زمینه، از نظارت مستمر بر عملکرد و فعالیت‌های شرکت از مناطقی که نیروها و تجهیزات تمرکز دارند، بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: هم اینک ماشین‌آلات و تجهیزات به همراه نفرات شرکتی و پیمانکاران طرف قرارداد در چهار منطقه مشتمل بر کوت عبدالله، روستاهای شهرستان کارون، حوزه فعالیت شهرداری منطقه - ۴ اهواز، الهایی و روستاهای اطراف، منطقه دغاغله و سید خلف استقرار دارند که در مجموع بالغ بر ۲۵۰ نفر می شوند.

موسوی همچنین شمار ماشین‌آلات و تجهیزات به‌کار گرفته شده اعم از کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی، غلتک، کمرشکن، خودروهای سبک، سنگین و فوق سنگین، سوخت‌رسان و آمبولانس را بیش از یکصد دستگاه عنوان کرد و افزود: در صورت نیاز تعداد تجهیزات افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: همچنین بر اساس اعلام نیاز شهرداری منطقه 4 اهواز و ستاد بحران شهرستان کارون تعدادی پمپ‌های فشار قوی (پمپ تراک) برای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در نظر گرفته شده که در زمان حاضر در منطقه گلستان اهواز مستقرند و برحسب نیاز به دیگر مناطق اعزام خواهد شد.

وی افزود: در صورت اعلام نیاز ستاد بحران استان، بخش ترابری شرکت برای اختصاص خودرو  برای جابه‌جایی  ساکنان روستاهای در معرض سیل به مناطق پیش‌بینی شده برای اسکان آمادگی دارد.

کد خبر 288250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =