عملیاتی شدن دستگاه‎های پمپ‌ تراک ملی حفاری برای جمع‌آوری آب‎‌های سطحی

سرپرست معاونت امور فنی و مهندسی ملی حفاری از آماده بودن دستگاه‎های پمپ تراک برای جمع‎آوری آب‎های زائد خبر داد و گفت: دومین دستگاه پمپ‌ تراک در شهر کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی گفت: چهار دستگاه پمپ تراک در حالت آماده به‌کار است که دو دستگاه آن تاکنون عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات عملیات حفاری همسو با مسئولیت‌های اجتماعی سازمان و در چارچوب همکاری شرکت ملی حفاری با ستاد بحران استان خوزستان است، افزود: نخستین دستگاه پمپ تراک به همراه یک دستگاه پمپ رودخانه‌ای از چهار روز پیش در موقعیت جاده ساحلی در منطقه گلستان اهواز و در نزدیکی بیمارستان گلستان استقرار یافت و به‌طور شبانه روزی عملیاتی شد.

سرپرست معاونت امور فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری اظهار کرد: براساس محاسبه به عمل آمده، بیش از ۷۰ هزار بشکه آب‌ به وسیله پمپ تراک و پمپ کمکی آن از شبکه دفع آب‌های زائد اهواز به رودخانه تخلیه شده است.

وی گفت: دومین دستگاه نیز در یک منطقه مسکونی و در نزدیکی بیمارستان سینای شهر کوت عبدالله مستقر شد و پس از نصب متعلقات در حال پمپاژ و تخلیه آب وارد شده به شبکه شهر به میزان نزدیک به ۷۵۰ بشکه در ساعت است.

شایان ذکر است که در پی بارندگی‌های شدید اواخر پارسال و روزهای اخیر در استان خوزستان، شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از اعضای ستاد بحران استان برای اجرای مصوبه‌های ستاد و همکاری و همیاری با دستگاه‌های اجرایی بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات و تجهیزات عملیاتی و لجستیکی خود را به کار گرفته است.

این خدمات در مدت پیش گفته با استفاده از یکصد دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات مانند کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر، جرثقیل، خودروهای کشنده، سنگین و فوق سنگین، آمبولانس، خودروهای سبک کمک ‌دار و پمپ‌های فشار قوی در مناطق شهری و روستایی کرانه رودخانه‌های کارون و دز به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

کد خبر 288256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =