۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر: 288276
آسیب‌دیدگی خط لوله اتیلن غرب تحت کنترل است

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: آسیب‌دیدگی بخش‌هایی از خط لوله اتیلن غرب که به دلیل بارش‌های اخیر و سیلاب رخ داده، تحت کنترل است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله فرج‌پور با اشاره به اینکه بارش بی‌سابقه باران و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق کشور به‌ویژه در استان لرستان، سبب زیر آب رفتن بعضی از روستاها و بخشی از شهر پلدختر شد، اظهار کرد: حجم سیلاب به حدی بود که خط اتیلن غرب نیز در امان نماند و در محل عبور در رودخانه کشکان دچار پارگی شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به سیستم‌های ایمنی موجود، به محض وقوع حادثه تزریق اتیلن به خط متوقف شد و متعاقب آن هماهنگی‌های اولیه با بهره‌بردار (شرکت پتروشیمی کاویان) برای تعمیر خط انجام شد، اما به علت حجم بسیار زیاد آب و تخریب مسیرهای مواصلاتی و عدم دسترسی به محل حادثه، انجام کارهای اجرایی میسر نشد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با کاهش حجم آب و فراهم شدن دسترسی نسبی به محل حادثه، کارهای اجرایی آغاز شده و امید است با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان کشور، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات لازم انجام و خط لوله اتیلن غرب در سرویس قرار گیرد.

به گفته وی، واحدهای پتروشیمی موجود در بخش‌هایی از خط که قبل از محل حادثه قرار دارد با شرایط کاملا عادی در سرویس و مشغول تولید هستند و قطع اتیلن تنها روی واحدهای پتروشیمی بالاتر از محل حادثه تاثیر داشته است. البته اغلب این واحدها نیز با توجه به موجودی خط، با ظرفیت پایین‌تر همچنان در حال تولید هستند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: متاسفانه در دو نقطه پیش و پس از ایستگاه پیازآباد بخشی از خط رودخانه سیمره به علت سیلاب و بخش دیگری نیز به علت رانش زمین دچار حادثه شده است. خوشبختانه در این دو محل نیز با استفاده از تجهیزات ایمنی موجود، شیرهای دو طرف محل حادثه بسته شده و شرایط تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: بازسازی این نقاط نیز پس از برآوردهای لازم در اسرع وقت توسط بهره‌بردار آغاز خواهد شد.

کد خبر 288276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =