۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
  • کد خبر: 288321
افزایش تقاضا برای نفت اوپک و متحدانش

پالایشگران نفت از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش می‌خواهند عرضه نفت را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، یکی از قوانینی که قرار بود به حفظ محیط زیست کمک کند، به‌زودی سبب افزایش تقاضای جهانی نفت خواهد شد.

تحلیلگران بخش پالایش اعلام کردند مقررات مربوط به کاهش آلودگی گوگرد در سوخت کشتی‌ها سبب شده است برآورد نفت مورد نیاز پالایشگاه‌ها در سال آینده میلادی 700 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

در شرایطی که اوپک و متحدانش رقم چشمگیری از عرضه نفت خود را کاهش داده‌اند و ممکن است این کاهش را تمدید کنند، پالایشگاه‌ها ممکن است برای تأمین نفت اضافی مورد نیاز خود به چالش کشیده شوند.

الینور بادز، کارشناس مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکیت، گفت: استفاده از نفت از سه ماه چهارم سال 2019 میلادی رو به افزایش خواهد گذاشت و در سه ماه چهارم این سال به رشد خود ادامه خواهد داد.

از ماه ژانویه سال 2020 میلادی، کشتی‌ها موظف خواهند بود میزان گوگرد در سوخت خود را به 0.5 درصد کاهش دهند، در حالی که این رقم در بیشتر مناطق جهان اکنون 3.5 درصد است.

با وجود آغاز اجرای مقررات یاد شده از ماه ژانویه سال 2020 میلادی، انتظار می‌رود مالکان کشتی‌ها پیشاپیش آماده شوند و این به معنای افزایش تقاضا برای سوخت جدید از ماه‌های پایانی سال 2019 میلادی است.

کد خبر 288321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =