ایران در برداشت از منابع مشترک نفت و گاز از همسایگان خود پیشی گرفته است

رئیس جمهوری گفت: امروز در بسیاری از محصولات از جمله بنزین به خودکفایی رسیده‌ایم و در برداشت از منابع مشترک گاز و نفت از همسایگان خود پیشی گرفتیم و اقتصاد ایران باوجود خواست دشمنان می‌چرخد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، 20 فروردین‌ماه) در آیین سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از 114 دستاورد جدید دانشمندان ایرانی در صنعت هسته‌ای با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، گفت: شما امروز با تحریم خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ اگر مدعی هستید که با تحریم می‌توانید مانع پیشرفت و توسعه فناوری هسته‌ای ملت ایران باشید سخت در اشتباه هستید.

وی با اشاره به افتتاح 114 دستاورد جدید در عرصه فناوری و دانش هسته‌ای در سالروز ملی فناوری هسته‌ای افزود: افتتاح‌های امروز به روشنی به دشمنان ملت ایران می‌گوید شما نتوانستید و نخواهید توانست جلو پیشرفت ملت ایران را بگیرید.

رئیس جمهوری تصریح کرد: موقع اعمال تحریم علیه ملت ایران، اعلام کردید که در تابستان کار ایران تمام است. پس از آن زمان کریسمس و بعد 22 بهمن و سپس آغاز سال جدید را به عنوان پایان کار ایران اعلام کردید؛ بدانید که همیشه در خطا بودید و باز هم در خطا هستید، شما منافع ملت آمریکا و جهان را برای یک مشت صهیونیست، مورد معامله قرار دادید و این بزرگ‌ترین خطا و اشتباه‌تان است.

روحانی عنوان کرد: اقتصاد کشور در چند سال اخیر، مسیر درست را طی کرده است و اگر قبل از سال 92 حدود دو سوم از گندم مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کردیم، امروز خودکفا هستیم و برخلاف میل دشمنان، در بسیاری از محصولات از جمله بنزین نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و در برداشت از منابع مشترک گاز و نفت از همسایگان خود پیشی گرفتیم و اقتصاد کشور می‌چرخد.

کد خبر 288337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =