تغییرات مدیریتی در منطقه دلیل ازدحام در جایگاه‌ها نیست

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به انتشار خبری در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین درباره تراکم در جایگاه‌های سوخت استان سیستان و بلوچستان در ایام نوروز جوابیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این شرکت در پاسخ به انتشار خبری در پایگاه خبری اقتصادآنلاین اعلام کرد: دلیل ازدحام در جایگاه‌های عرضه سوخت استان سیستان و بلوچستان تغییرات مدیریتی درمنطقه نبوده است.

در متن این جوابیه آمده است: «پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با انتشار گزارشی در روز هفدهم فروردین ماه با عنوان «دسته گل نوروزی شرکت ملی پخش/ بحران مدیریتی تا کجا ادامه خواهد یافت؟» به موضوع ازدحام در جایگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات نوروزی پرداخته و مدعی شده است که دلیل اصلی این ازدحام تغییرات مدیریتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه در روزهای پایانی سال ۹۷ بوده است، این در حالی است که از اساس تغییرات مدیریتی جزو فرآیندهای عادی در سازمان و شرکتی است و اگر بنابر نظر نویسنده گزارش اقتصاد آنلاین باشد هر زمان دیگری که یک جابه‌جایی مدیریتی انجام شود احتمالا باز هم از منظر دیگر مدعی خواهند بود. در عین حال دلیل اصلی تراکم به وجود آمده در برخی جایگاه‌های منطقه رونق گردشگردی در استان سیستان و بلوچستان و افزایش سفرهای گردشگران به این منطقه در سال‌های اخیر و مستثنا بودن این استان از بارش‌های سیل‌آسای اخیر در سراسر کشور بوده است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توزیع مطلوب سوخت مورد نیاز مسافران در منطقه انجام شد، به نحوی که توزیع سوخت در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال به‌طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافته است.

شایان یادآوری است باوجود ادعاهای مطرح شده در گزارش یادشده در فاصله روزهای ۲۹ اسفندماه پارسال ۱۶ فروردین ۹۸ در مجموع ۳۱ میلیون و ۳۶۵ هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان چابهار توزیع شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش یافته است؛ همچنین در فاصله روزهای ۲۵ اسفند ۹۷  تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ در مجموع ۵۶ میلیون و ۸۱۸ هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های سطح شهر زاهدان توزیع شده است که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لازم به یادآوری است برخلاف ادعاهای مطرح شده مبنی بر فعالیت دو جایگاه در شهر چابهار در گزارش یادشده، هم اکنون در سطح شهر چابهار چهار جایگاه عرضه سوخت فعال است که از طریق این مجاری نسبت به سوخت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات سال نو اقدام می‌شد.

به‌منظور آگاهی نویسنده به اطلاع می‌رساند همه مناطق سی‌وهفت‌گانه‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور توزیع مطلوب و به‌موقع سوخت به مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل به سر برده و با ذخیره‌سازی مناسب سوخت در این مناطق، سوخت‌رسانی در این روزها به بهترین شرکت ممکن انجام شد و در سطح استان سیستان و بلوچستان نیز به دلیل سرازیرشدن کارت‌های سوخت مهاجر با انگیزه عرضه خارج از شبکه سوخت، تنها سوخت‌رسانی از طریق کارت‌های سوخت شخصی امکان‌پذیر بود که این شرکت به منظور تسهیل در سوخت‌رسانی به مسافران نوروزی، تعداد ۱۵۲ کارت آزاد را در اختیار جایگاه‌داران این استان قرار داده بود.

درباره تعیین نکردن جانشین رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی کیش هم ضمن تکذیب این موضوع به اطلاع می‌رساند هم اکنون این ناحیه تحت سرپرستی اداره می‌شود و هیچ مشکلی در عملکرد این ناحیه وجود ندارد . در عین حال انتخاب نهایی مسئول این ناحیه نیز در مراحل دریافت استعلام‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح و تکمیل مراحل اداری است».

کد خبر 288344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =