کمک‌های نقدی و غیرنقدی پتروشیمی‌ها به سیل‌زدگان خوزستان

ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای پایداری تولید و مسئولیت‌های اجتماعی با همکاری شرکت‌های پتروشیمی استان خوزستان در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان این استان هستند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام آماده باش و حالت فوق العاده در خوزستان، شرکت‌های پتروشیمی با همکاری ستاد مدیریت بحران به جمع‌آوری وارسال کمک به هموطنان سیل‌زده، برپایی موکب برای طبخ وتوزیع غذای گرم و واریز کمک‌های نقدی و غیرنقدی و تامین ماشین‌آلات برای کمک به مناطق سیل‌زده اقدام کردند.

براساس این گزارش، کمک‌های غیرنقدی به این مناطق شامل جمع‌آوری ۴۰ محموله (۱۹۵ هزارکیسه) از مجتمع‌های پتروشیمی (بندر امام، رازی، مارون، امیرکبیر، غدیر، لاله، سازمان، نوید زرشیمی، اروند، شهید تندگویان، رجال، خوزستان، شازند اراک و بوعلی‌سینا) و ارسال ۲۶ محموله (۱۷۵ هزار کیسه) به مناطق در معرض سیلاب در استان (چمران، سربندر، اروند کنار، مدیریت آب جنوب شرق، سوسنگرد، رامشیر و روستای رقیه) با هماهنگی فرمانداری از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ فروردین‌ماه بوده است.

جمع‌آوری ۴ محموله (۲۰۰ بشکه خالی) از شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی (غدیر، فناوران، لاله و اکسیر سازان اطلس) و ارسال ۳ محموله (۱۳۰ بشکه) به پادگان الزهرا منطقه سوم سپاه از دیگر خدمات امدادرسانی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بوده است.

برپایی موکب و تهیه غذای گرم

همچنین این موکب با محوریت پایگاه مقاومت بسیج در شهر اهواز (اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان) در ابتدا با حضور ۲۰ نفر و از طریق طبخ ۲ هزار پرس غذا برپا شد.

هم‌اکنون ۳۰ نفر نیروی داوطلب از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه (بندرامام، رازی، امیرکبیر، مارون، بوعلی‌سینا و شهید تندگویان) در حال طبخ و ارسال ۵ هزار پرس غذا به مناطق سیل‌زده شهرهای کارون، باوی، سوسنگرد، الهائی و حمیدیه با همکاری هلال احمر و سپاه هستند.

روزانه هزار پرس غذای گرم نیز از سوی پتروشیمی مارون تهیه و در اختیار هلال احمر اهواز قرار گرفته است که تاکنون ۵ هزار غذای گرم توزیع شده است.

بر این اساس، به میزان ۱۲۰ میلیون ریال تره بار نیز از سوی پتروشیمی بوعلی‌سینا تهیه و به موکب ارسال شده است که در مجموع تا پایان روز ۱۹ فروردین ماه تعداد ۲۰ هزار پرس غذا (۱۵ هزار پرس موکب منطقه و ۵ هزار پرس مارون) توزیع شده است.

تامین ماشین‌آلات، تجهیزات و ارسال اقلام مختلف

بر پایه این گزارش، افزون بر تهیه ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۱ دستگاه آمبولانس و تجهیزات گوناگون از سوی پتروشیمی‌های این منطقه، هزینه تعداد ۷۳ دستگاه ماشین‌آلات نیز تقبل شده است.

اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان شامل چادر، آب معدنی، کنسرو، خرما، برنج، مرغ، روغن و ... از طریق فراخوان ستاد مدیریت بحران از شرکت‌های مستقر در منطقه جمع‌آوری و در اختیار فرمانداری ماهشهر و موکب منطقه اهواز قرارگرفته است.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی شورای راهبردی منطقه

بر اساس مصوبه نشست شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ۱۰۰ میلیارد ریال برای بخش هزینه‌های انجام شده و تامین تجهیزات و نیز استمرار تامین مواد غذایی و هرگونه خدمات‌رسانی تا زمان مورد نیاز اختصاص یافت.

همچنین واریز مبلغ ۴ میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور تهیه ۲ هزار بسته تغذیه‌ای یک هفته‌ای سیل‌زدگان (هربسته به ارزش دو میلیون ریال) شامل کمک‌های نقدی بوده است که در دست اقدام است.

شایان یادآوری است که با اعلام آماده‌باش و بحران سیل در استان و اثرات احتمالی آن بر روند تولید در منطقه و نیز نحوه تداوم خدمت‌رسانی و تامین نیازهای سیل‌زدگان چند نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه به‌طور منظم تشکیل و تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شده است.

کد خبر 288360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =