ممانعت دولت و وزارت نفت از ورود آب به هورالعظیم یک دروغ بزرگ است

وزیر نفت خبر ممانعت وزارت نفت و دولت از انتقال آب به تالاب هورالعظیم برای آسیب نرسیدن به تاسیسات نفتی و تولید را یک دروغ بزرگ عنوان کرد و گفت: خوزستان قلب تپنده صنعت نفت است و آن را جان خود می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) پس از نشستی حدود 2 ساعت با ستاد هماهنگی و پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران، در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر سیما و شبکه استانی خوزستان اظهار کرد: هر کمکی لازم باشد تحت مدیریت ستاد بحران استان خوزستان برای کاهش درد و رنج مردم عزیز خوزستان که گرفتار سیل شدند، انجام خواهیم داد و همه  امکانات نفت بسیج شده است.

وی با بیان اینکه ما برای این منظور نماینده ویژه‌ای را برای بسیج بیشتر امکانات در این استان مستقر کردیم، تصریح کرد: ما خوزستان را جان خود می‌دانیم و این استان قلب تپنده صنعت نفت است‌، در شرایطی که این عضو تعیین کننده ایران عزیز به رنج افتاده است همه ایران و صنعت نفت در خدمت مردم خوزستان است و با همه توان و وجودمان در این زمینه کار خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره وضع پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفت این استان هم توضیح داد: وضع پالایشگاه‌های نفت خوب است. من اکنون یک نشست حدود ۲ ساعته در زمینه‌های مختلف داشتم که در آنجا گزارش  همه مدیران استان و شاخه‌های مختلف تولید و توسعه نفت را دریافت کردم.

زنگنه ادامه داد: تولید نفت جز در برخی چاه‌ها که تصمیم گرفتیم به دلیل خطرهای زیست محیطی بسته شود، در جریان است. ما در نقاط محدودی خودمان چاه‌ها را بسته‌ایم و خطوط‌ لوله را خالی کردیم تا اگر مشکلی برای این خطوط پیش آمد مشکل زیست محیطی پیدا نکنیم.

وی تصریح کرد: انتقال نفت از مناطق نفت‌خیزجنوب به پالایشگاه‌ها در جریان است و انتقال گاز نیز در جریان است، البته جریان گاز حدود ۵۰ روستای تخلیه شده را به دلیل ایمنی و حفاظت از خانه‌های مردم، قطع کردیم.

زندگی در هورها باید جریان داشته باشد، اعتقادم این است

وزیر نفت به اخبار منتشر شده در فضای مجازی و بعضی از رسانه‌های خارجی مبنی بر مخالفت وزارت نفت برای وارد شدن آب به تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: رسانه‌های خارجی  و بعضی از طریق فضای مجازی که دشمنان ایران، وحدت ملی و یکپارچگی ملت هستند اعلام می‌کنند که دولت و وزارت نفت به عمد برای اینکه آب وارد تاسیسات نفتی نشود مانع ورود آب به هورالعظیم شده‌اند و به عمد آب را به واحدهای مسکونی هدایت کردند تا خسارت به ملت و مردم این مناطق وارد کنند که این یک دروغ بزرگ است.

زنگنه با بیان اینکه متاسفانه برخی اوقات این اخبار از سوی دوستان بازنشر می‌شود، ‌ادامه داد: این یک جنگ روانی علیه ملت ایران است. ما هرگز برای تولید چند هزار بشکه نفت بیشتر راضی به خسارت به مردم نیستیم، نه وزارت نفت راضی است، نه دولت راضی است، نه آقای رئیس جمهوری. این یک دروغ بزرگ است که با یک تحقیق هم قابل اثبات است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر چاه‌های نفت در منطقه غرب کارون  را آب فراگرفته است، افزود: ما اصلا به دلیل تولید نفت مانع از ورود آب به هورالعظیم نشدیم و نظرمان هم این نبوده است. ما نظرمان این است که زندگی و اکوسیستم طبیعی در هورها باید جریان داشته باشد. من از سال ۹۲ چنین اعتقادی داشتم و به‌طور رسمی هم گفتم. همکارانم هم بر این اعتقاد هستند.

وزیر نفت افزود: ستاد بحران استان خوزستان در این باره تصمیم‌گیرنده بوده است و خواهد بود. ما هرگز در این باره دخالتی نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت، هرچه نظر ستاد استان باشد عمل می‌شود. این دروغ بزرگی است که عده‌ای می‌گویند، اینان دشمنان ما هستند، ‌همان‌هایی که در مقاطع مختلف سعی می‌کنند ملت ایران را صرف‌نظر از اینکه چه نژاد و زبانی داشته باشند تحقیر کنند و می‌خواهند همه را در رنج و عذاب بیندازند، اینان دشمنان ما هستند و ما باید هوشیار باشیم.

زنگنه با تاکید بر اینکه همه امکاناتمان در خدمت مناطق سیل‌زده خواهد بود، یادآور شد: ما در رنج مردم در کنار آنها خواهیم بود، همان‌گونه که آنها در خوشی در کنارمان بودند. نظر آقای رئیس جمهوری و دولت نیز همین است. ما در کنار مردم هستیم، آنچه چاره ندارد مرگ است؛ دولت همه توان خود را برای جبران خسارت مردم سیل‌زده به‌کار می‌گیرد.

کد خبر 288374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =