فعالیت مستقیم و غیرمستقیم ۷۰۰ نفر برای کمک به ستاد مدیریت بحران در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: برای ماشین‌آلات سنگین سه شیفت کاری برقرار شد که حدود ۷۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم درگیر مسئولیت اجتماعی و کمک به ستاد بحران در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد محمدی شامگاه پنجشنبه (٢٢ فروردین‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در دوران مواجهه استان خوزستان با سیل، گفت: بخشی از وظیفه ذاتی شرکت‌های مستقر در جنوب تولید نفت است و بخشی نیز خدمات‌رسانی به فرآیند تولید و بخشی، برقراری جریان سوخت و بخشی نیز جریان جاده‌ای ریلی را تامین می‌کنند.  

وی افزود: در مدت سیل افزون بر وظیفه یادشده، در حوزه مسئولیت اجتماعی به‌ویژه به استان خوزستان کمک شایانی شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در همان روزهای نخست که موضوع سیل مطرح شد، همه شرکت‌های حاضر تمام قد حضور یافتند و پابه‌پای مسئولان ستاد بحران حضور داشتند.

محمدی ادامه داد: در خدمات‌رسانی به مردم، ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و نیروی انسانی را به صحنه آوردیم و با همکاری مطلوب همه دستگاه‌ها بسیار اثربخش حاضر شدند.

به گفته وی، متناسب با شرایطی که به‌ویژه اقلیم خوزستان داشت اگر همکاری میان دستگاه‌های مختلف نبود شاید به سمتی می‌رفتیم که امکان گذر از سیل وجود نداشت، همه تلاش کردند و هدف همگان این بود که آسیب جانی به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: هر سیل خسارت خاص خود را دارد که هم در مناطق محصور متعلق به شرکت‌های نفتی و هم در مناطق روستایی و کشاورزی به وجود آمد.

محمدی گفت: با توجه به شرایطی که به وجود آمد، ابتدا شرکت‌ها در پهنه گسترده سیل توسط فرماندهی ستاد بحران استان تقسیم شدند، پس از گذشت چند روز از سیل، ما پیشنهاد دادیم که شرکت‌ها ناحیه‌بندی و معین شهرستان‌های سیل زده شوند تا مدیریت منابع و مدیریت کار داشته باشیم؛ در کنار آن یک فرماندهی میدان‌ برای حفاظت و حراست از تاسیسات خود ایجاد کردیم.

وی افزود: ستاد بحران و ‌شرایط اضطراری نیز در کنار اقدام فوق تشکیل شد که در این ایام این تیم‌ها شبانه‌روز پای کار بودند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین از قطع جریان خطوط انتقال نفت و فرآورده عبوری از رودخانه کارون در جریان سیلاب اخیر خبر داد.

نکته مهم در توضیحات وی، ارائه این گزارش بود که اعلام کرد: یکی از موارد نگرانی ما پلی بود که از روی رودخانه کارون می‌گذشت و حدود ۲۰ خط انواع سیالات و سازه‌های مختلف از گاز ترش، مایعات گازی و... را شامل می‌شد، با توجه به گزارش‌های دریافتی، گروهی شبانه‌روزی در دو سمت این پل مستقر شدند.

محمدی گفت: در رامشیر برای خط انتقال و صادرات نیز تیم شبانه‌روزی مستقر شد؛ برای نخستین بار با هماهنگی نظارت بر تولید شرکت ملی نفت، عملیات انتقال نفت و مایعات گازی و گاز سیال از پل کریدوررا که از رودخانه کارون می‌گذشت به دلیل بالا آمد آب تا هفت سانتیمتری عرشه پل، متوقف کردیم؛ خطوط را  تخلیه و پر از آب کردیم تا اگر خدای ناکرده شرایط اضطرار پیش آمد و دچار آب گرفتگی شدند یک فاجعه زیست محیطی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ هزار بشکه نفت آسماری از شرق به غرب در این خط‌ لوله جریان داشت، ادامه داد: با این اقدام  بخشی از نفت جبرانی از دیگر شرکت‌ها تامین و بخشی هم کاهش تولید ایجاد شد تا شرایط بحران را مدیریت کنیم و خسارت زیست محیطی ایجاد نشود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ناوگان این شرکت تا این لحظه در تامین بالغ بر ۳۸۰ دستگاه ماشین‌آلات مختلف سنگین، نیمه سنگین و سبک کمک کرده است و اظهارنظر استانداری و ستاد بحران حاکی از رضایت‌مندی از مجموعه نفت است.

کد خبر 288378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =