پایداری انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در منطقه خوزستان

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان گفت: با وجود حجم سیلاب و خرابی‌ها، انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در منطقه خوزستان بدون هیچ مشکلی استمرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا کیهان‌پور شامگاه پنجشنبه (22 فروردین‌ماه) در نشست ستاد پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت :خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان منطقه و با وجود آب‌گرفتگی برخی تاسیسات و مراکز انتقال نفت منطقه، خوشبختانه تاکنون عملیات انتقال نفت و فرآورده متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و 250 کیلومتر خط لوله 6 تا 30 اینچ در منطقه خوزستان وجود دارد که عمده آنها زیر زمین هستند، به محض وقوع سیلاب اقدام‌های اولیه برای محافظت از تاسیسات و ترمیم خطوط لوله که در چند نقطه دچار شکستگی شده بود، انجام شد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان ضمن قدردانی از یاری‌رسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و بسیج شهید تندگویان گفت: مرکز انتقال نفت ما در جاده اندیمشک - اهواز به دلیل آب‌گرفتگی بسته شده بود، مرکز دیگری در یک کیلومتری جایگزین شد.

کیهان‌پور تاکید کرد: خوشبختانه هم‌اکنون خطوط لوله انتقال فرآورده در منطقه به‌طور کامل و حتی ایستگاه‌های بین‌المللی نیز فعال هستند و مقدار مصرف سوخت، با سوخت‌رسانی مستمر با خطوط لوله از حالت عادی در استان نیز بیشتر است.

وی درباره مقابله با آب‌گرفتگی مرکز انتقال نفت شهید چمران افزود : با احداث سیل‌بندی به ارتفاع 3 متر در اطراف این مرکز از ورود آب که از 70 تا یک و نیم متر ارتفاع دارد، جلوگیری شده و عملیات انتقال و پمپاژ نفت از این مرکز با امنیت کامل ادامه دارد.

کد خبر 288385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =