مردم؛ اولویت وزارت نفت در مواجهه با سیلاب

نماینده وزیر نفت در استان خوزستان ضمن تشریح برنامه‌های انجام شده و در حال انجام وزارت نفت در این استان گفت: اولویت نخست مردم هستند و تا حد امکان اقدام‌های‌مان باید در مسیر کاستن از آلام مردم باشد.

‌کریم زیبدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: انتخاب نماینده از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با هدف ایجاد هماهنگی و بسیج بیشتر امکانات در یاری‌رسانی به سیل‌زدگان و همچنین حضور مستقیم یکی از مدیران ارشد وزارت نفت در استان خوزستان است.

‌ وی تامین نقدینگی، سرکشی به مناطق سیل‌زده و در معرض سیل، هدایت برخی از امور به مسیر درست، جلوگیری از تنش‌ها و برخوردهای احتمالی را از جمله برنامه‌های در دستور کار برای ارائه هر چه بهتر برنامه‌های انجام شده و در حال انجام وزارت نفت برشمرد.

‌نماینده وزیرنفت در استان خوزستان همچنین از برنامه‌ریزی برای بازدید حضوری از شهرهای در معرض سیل و دیدار با فرمانداران، بخشدارها و دیگر مسئولان استانی درگیر و در معرض سیل به منظور بررسی مسائل و مشکلات آنها خبر داد.

‌زبیدی با اشاره به تاکید وزیر نفت مبنی بر انجام فعالیت‌ها با محوریت مردم گفت: طبعا اولویت نخست مردم هستند و تا حد امکان باید اقدام‌های‌مان در مسیر کاستن از آلام مردم باشد.

‌وی گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان سیل، اعتبارات بسیار سنگینی نیاز باشد که وزارت نفت در حد توان و امکان کمک خواهد کرد.

‌این مقام مسئول با اشاره به خسارت‌ هزار میلیارد تومانی سیل به تاسیسات صنعت نفت تصریح کرد: این برآورد اولیه مربوط به شرکت ملی نفت ایران است و امکان دارد شرکت‌های ملی گاز ایران، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، خطوط  لوله و مخابرات و ... نیز خسارت دیده باشند. اگر بخواهیم از منظر وزارت نفت ببینیم ممکن است اعداد و ارقام بیشتر از این باشد، اما برآوردهای اولیه نشان از همین میزان خسارت به تاسیسات نفتی دارد.

‌زبیدی در پایان اظهار کرد: یکی از مسائلی که وجود دارد این است، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آرامش را تا جای ممکن حفظ کنند و جو روانی حاکم بر منطقه را که ممکن است در هر محیط بحرانی پیش بیاید متعادل کنند.

کد خبر 288425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =