آماده‌باش شرکت گاز خراسان رضوی برای مدیریت بحران سیل

آغاز بارندگی‌های شدید در استان خراسان رضوی، شرکت گاز این استان را بر آن داشت تا با تشکیل کمیته بحران و با هدف حفاظت از تاسیسات گاز در صورت وقوع سیل احتمالی، در حالت آماده‌باش قرار گیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، درباره حفاظت از شبکه گازرسانی شهری و روستایی در استان خراسان رضوی پس از آغاز بارش شدید باران در این استان گفت: همه مدیران و رؤسای مناطق هشت‌گانه گاز مشهد و نواحی شهرستان‌ها در حال آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع سیل، از بروز هرگونه خسارت و آسیب به تاسیسات گاز، شبکه و ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آماده‌باش کامل به همه نیروهای امدادی در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی ابلاغ شده است و عوامل این شرکت برای امدادرسانی در همه شهرها و روستاها حضور دارند، افزود: در پی وقوع سیلاب در شهرستان کلات و قطع گاز 150 مشترک از مجموع 3 هزار مشترک، کارشناسان شرکت گاز استان خراسان رضوی با مدیریت رئیس بهره‌برداری گاز شهرستان‌های استان در منطقه حاضر شدند و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل و وصل دوباره جریان گاز اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، هماهنگی اشخاص حقوقی و حقیقی برای انجام ساخت‌و ساز یا هر اقدام دیگر در حریم خطوط لوله را الزامی اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود تاسیسات و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و همچنین عبور لوله‌های گاز به صورت طولی در برخی از مسیرهای سیلاب، هماهنگی با شرکت گاز، پیش از انجام هرگونه اقدامی ضروری است.

به گفته فانی، بازگشایی مسیرها نباید به صورتی انجام شود که سبب بروز خسارت در تاسیسات گاز یا قطع ارتباط دسترسی به شیرهای گاز شود.

کد خبر 288496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =