چرا آقای خادمی یادی از پرونده زنجانی و غارت ثروت ایرانیان نمی‌کند!؟

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار گزارشی با عنوان «عضو کمسیون انرژی: زنگنه دروغ بزرگ اختلاس در پتروشیمی را مطرح کرد تا کسی از توتال و کرسنت سوال نکند» توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه و عنوان کرد: چگونه است که این نماینده محترم مجلس (خادمی) در مصاحبه مفصل خود یادی از پرونده بابک زنجانی و غارت نادر ثروت ایرانیان توسط این فرد نمی‌کند؟

به گزارش شانا، در متن جوابیه وزارت نفت به گزارش خبرگزاری موج که در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ منتشر شد، آمده است:

۱) هر چند در سه سال گذشته وزارت نفت بارها به اظهارات خلاف واقع و نادرست آقای خادمی نماینده مردم شریف ایذه و باغملک پاسخ داده است و گر چه مدتی است که این وزارتخانه پاسخ‌دهی به اظهارات عجیب و غریب ایشان را بی‌فایده می‌داند، اما در این مورد اخیر با توجه به مواضع حق به جانب ایشان درباره مفاهیمی همچون مبارزه با فساد، پاسخ را لازم و ضروری دانستیم. آقای خادمی با بهانه قرار دادن برگزاری دادگاه متهمان پرونده بازرگانی پتروشیمی، ماهیت این دادگاه را که در نظام قضایی کشور در حال برگزاری است زیر سوال برده و آن را یک بازی رسانه‌ای لقب داده است، وزارت نفت به عنوان بخشی از حاکمیت ایران، از اینکه یک عضو نظام تقنینی کشور این چنین درباره این دادگاه سخن می‌گوید متأسف است.

۲) در بخش قابل توجهی از این مصاحبه، آقای خادمی تلاش کرده است با عادی جلوه دادن عملکرد مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی در دوره مورد بحث، همه فعالیت‌های آن را به دور زدن تحریم‌ها منسوب کند، این در حالی است که چنین توجیهی در نشست‌های اخیر از سوی متهمان نیز ابراز شده است و جای این پرسش مطرح است که چرا یک نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی، تنها چند روز پس از بیان این حرف‌ها از سوی متهمان و در حالی که اظهارنظر درباره صحت یا کذب ادعای متهمان تنها در صلاحیت مقام قضایی است، از تریبون یک خبرگزاری کشور، حرف‌ها و ادعاهای متهمان را تکرار می‌کند؟ چه دلیلی وجود دارد که آقای خادمی قصد تطهیر فعالیت‌های متهمان را دارد؟ شما به استناد کدام ادله و براهین مسائل مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی را به سیاست دور زدن تحریم‌ها مرتبط کردید؟ مردم ما حق دارند بدانند که اگر ایجاد آن رانت عظیم بخشی از نتایج دور زدن تحریم‌ها بوده است، برخی مدعیان امروز وزارت نفت در دوران تحریم کجای معادله دور زدن تحریم ایستاده بودند؟ آیا حاشیه‌هایی که در دوره مدیریت شما در حفاری شمال و خرید دکل‌های چینی به وجود آمد هم ارتباطی به این روش دور زدن تحریم‌ها دارد؟ به راستی دلیل آنهایی که تحریم‌ها را نعمت می‌شمردند چیزی جز این روش‌های دور زدن تحریم و مبالغ نجومی حاصل از آن بوده است؟

۳) آقای خادمی در بخشی از مصاحبه خود با هنرمندی خاصی یک داستان مهیج خلق کرده است که بابت این حسن هنر ایشان در ادبیات داستانی قلم از تحسین باز می‌ماند، ایشان کاراکتری به نام احمدیان آفریده و او را دوست دوستان وزیر، اسپانسر رسانه‌های نفتی و سلطان پتروشیمی لقب داده‌اند و باقی قضایا. این روایت فارغ از تخیلی بودنش، یک هنرمندی مبارک در ساخت ادبیات داستانی است و امیدواریم آقای خادمی قدر وجود این هنر در خود را بداند و در مسیر اعتلای صحیح آن بکوشند.

۴) درباره مسئله مطرح شده درباره سیستم بازرگانی پتروشیمی و جو ملتهبی که در افکار عمومی ایجاد شده بود، وزیر نفت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اهالی رسانه، با صراحت اعلام کردند که اگر چه وزارت نفت خود شاکی این پرونده است اما قویا معتقد است که تلاش برای بزرگنمایی بیش از حد این پرونده در افکار عمومی، راهبردی برای به فراموشی سپردن ابعاد فساد تاریخی پرونده بابک زنجانی از سوی حامیان این شخص است، حالا چگونه است که آقای خادمی وزارت نفت را متهم به بزرگنمایی پرونده رانت پتروشیمی می‌کند؟ چگونه است که این نماینده محترم مجلس در مصاحبه مفصل خود یادی از پرونده بابک زنجانی و غارت نادر ثروت ایرانیان توسط این فرد نمی‌کند؟

۵) آقای مهندس خادمی در پایان سخنان‌شان از توتال و کرسنت یاد کرده‌اند، وزارت نفت بارها درباره جزئیات قرارداد توتال توضیح داده است و نیازی به توضیح بیشتر نمی‌دانیم اما درباره کرسنت که آقای خادمی گویا علاقه زیادی به مطرح کردن آن هم دارند، ان‌شاءالله در فرصت مناسبی که سبب سوءاستفاده طرف مقابل در دادرسی نشود پرده کرسنت را بالا می‌زنیم تا ملت ایران بدانند چه کسانی پشت ژست‌های مبارزه با فساد و حمایت از مردم، بزرگ‌ترین مشکلات را برای ملت ایران ایجاد کردند، اما این نکته را نیز متذکر می‌شویم که با آشکار شدن حقایق کرسنت چهره واقعی بسیاری از کارگردانان پشت پرده‌ای که به برخی مدعیان امروزی هم خط می‌دهند آشکار خواهد شد.

کد خبر 288549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =