۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر: 288604
بازدید معاون وزیر نفت از طرح پتروشیمی میاندوآب

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف بررسی روند پیشرفت طرح پتروشیمی میاندوآب از این طرح توسعه‌ای بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی به همراه مدیران ارشد این شرکت امروز (چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه) از طرح پتروشیمی میاندوآب بازدید کرد و در جریان آخرین مراحل ساخت این طرح قرار گرفت.

طرح پتروشیمی میاندوآب با هدف تولید پلی‌اتیلن به ظرفیت اسمی ۱۷۵ هزار تن در سال در حال ساخت است و خوراک این واحد از طریق خط لوله اتیلن غرب به مقدار تخصیص یافته ۱۴۰ هزار تن در سال تامین خواهد شد.

پتروشیمی میاندوآب در انتهای قطعه ۱۰ از خط لوله اتیلن غرب قرار دارد و طول تقریبی این قطعه که از سقز با لوله ۱۲ اینچ کشیده شده ۸۸ کیلومتر است.

بر اساس این گزارش، واحد فرآیندی خریداری شده از سوی شرکت پتروشیمی باختر تحت لیسانس شرکت میتسویی ژاپن و بدون واحد یوتیلیتی است.

بر همین اساس برای تکمیل به واحدهای اصلی کولینگ تاور و انواع آب، هوای فشرده و ابزار دقیق، نیتروژن و هیدروژن و بخار نیاز دارد، میزان آب مورد نیاز طرح ۳۰ لیتر بر ثانیه برآورد شده و قرارداد مربوطه با شرکت آب منطقه‌ای در بهمن ماه سال ۹۴ منعقد و مبادله شده است.

در نخستین مرحله با توجه به نیازمندی سایت به تامین برق ۵۰۰ کیلووات از طریق خط هوایی ۲۰kv تامین می‌شود و پست زمینی مورد نیاز در زمین پتروشیمی میاندوآب برای مصارف مقدماتی و کارگاهی احداث شده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد خرید گاز سوخت به میزان ۶ هزار مترمکعب در ساعت برای بخش صنعتی و مصارف عمومی برآورد و تهیه شده است و همچنین عمده سهامداران آن، شرکت پتروشیمی باختر با ۷۰ درصد و متانول پوشینه با ۳۰ درصد است.

شایان ذکر است پیشرفت کلی طرح تا پایان فروردین ماه امسال برابر با ۸۸.۴۲ درصد بوده که با تکمیل کارهای باقیمانده پیش بینی می‌شود که در صورت فراهم شدن شرایط، این طرح در نیمه دوم امسال  به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه سفر خود از مجتمع پتروشیمی تبریز نیز بازدید می‌کند.

کد خبر 288604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =