روسیه صادرات نفت به اروپا با خط لوله دروژبا را ازسر می‌گیرد

روسیه قصد دارد عرضه نفت به اروپا با خط لوله کلیدی دروژبا را در دو هفته آینده از سر گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مینسک، روسیه پس از گفت‌وگوهای مشترک با بلاروس، اوکراین و لهستان در پایان هفته گذشته، قصد دارد عرضه نفت از خط لوله کلیدی دروژبا را در دو هفته آینده از سر بگیرد.

لهستان، آلمان، اوکراین و چند کشور دیگر، هفته گذشته به دلیل بعضی از آلودگی‌ها، واردات نفت با خط لوله یادشده را به حال تعلیق درآوردند.

دمیتری کوزاک، معاون نخست وزیر روسیه، پس از گفت‌وگوهای یاد شده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به همراه بلاروس، لهستان و اوکراین درباره اقدام‌های مشترک برای حذف پیامدهای آلودگی‌های یاد شده، به توافق دست یافته‌اند.

وی گفت: این به ما امکان می‌دهد که از 29 آوریل (دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه) نفت را به مرز بلاروس تحویل دهیم و فعالیت (پایدار) خط لوله را ظرف دو هفته ازسر گیریم.

پیش از این شرکت ترانسنفت روسیه که انحصار فعالیت خطوط لوله‌ نفتی این کشور را در اختیار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد ممکن است آلودگی نفت خط لوله دروژبا عمدی باشد.

مسئله آلودگی نفت روسیه پس از آن مطرح شد که یک تولیدکننده مشخص‌نشده روس، نفت خود را با ترکیبات آلی کلر که می‌تواند به تجهیزات پالایشی آسیب بزند، ترکیب کرد.

کد خبر 288652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =