اعلام آمادگی هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای ورود به طرح‌های GTP

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان از آمادگی این مجموعه برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های GTP خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسین شهریاری درباره سرمایه‌گذاری‌های آینده گروه گسترش نفت و گاز پارسیان گفت: پارسال آمادگی خود را برای ورود به طرح‌های GTP به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کردیم و تصمیم داریم برای سرمایه‌گذاری‌های آینده به سمت بخش الفین‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به صورت منطقی سرمایه‌گذار تنها باید حدود ۲۰ درصد از پروژه را تامین کند و باقی از طریق فاینانس فراهم شود، ادامه داد: ما مشکلی برای انجام این پروژه نداریم و برای حضور در منطقه انرژی‌بر پارسیان برنامه قطعی داریم.

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم امسال اوره و آمونیاک برابر با ظرفیت پیش‌بینی‌شده تولید شود.

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه گفت: فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه را در برنامه داریم که خوشبختانه با صندوق توسعه ملی به توافق رسیدیم و در صورت تامین مالی پروژه، با سرعت بالا پیش خواهد رفت.

وی افزود: پروژه اصلی این مجموعه هم‌اکنون کیان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی الفینی کشور است که در اولویت امسال قرار دارد.

به گفته شهریاری، طرح جمع‌آوری گازهای فلر و ترکیب با co2 و تبدیل به اوره با همکاری مشترک با هلدینگ خلیج فارس به دنبال پیمانکار EPCF است. فاینانس و اجرای پروژه همزمان خواهد بود که با تامین منابع مالی، این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

کد خبر 288670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =