نمی‌گذاریم تصمیم آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران محقق شود

رئیس جمهوری با بیان اینکه کارگران در خط مقدم مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند، گفت: تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تصمیمی غلط و نادرست است که اجازه نخواهیم داد اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه، قدرت دولت را نتیجه پشتیبانی مردم و تلاش کارگران خواند و با اشاره به صادرات غیرنفتی ۴۰ میلیارد دلاری کشور گفت: هدف آمریکا از قطع صادرات نفت، کاهش درآمد ارزی بوده و راه مقابله با آن تولید و صادرات غیرنفتی است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است که از طریق فشار به صادرات نفتی، درآمد ارزی کاهش یابد تا نیازمندی‌های داخلی برای تولید کالاهای اساسی و واردات برخی محصولات دچار مشکل شود، افزود: یکی از راه‌های مقابله با آمریکا و خط مقدم این مبارزه شما کارگران هستید که بتوانید با کار بیشتر محصولات بیشتری تولید کنید و ظرفیت خالی کارخانه‌ها پرشود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا فشار می‌آورد تا نفت خام صادر نکنیم و البته باید به صادرات نفت خام ادامه دهیم، تصریح کرد: همه مسئولان اتفاق نظر دارند که تصمیم آمریکا برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر تصمیمی غلط و نادرست است که اجازه نخواهیم داد اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ماه‌های آینده متوجه می‌شوند که صادرات نفت خود را ادامه خواهیم داد، عنوان کرد: ممکن است از یک راه درها را روی ما ببندند، اما یک در وجود ندارد که آمریکا فشار می‌آورد تا بسته شود، بلکه هنوز ۶ در وجود دارد و ما با قدرت به صادرات نفت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برخی کشورها در برابر فشار آمریکا عقب‌نشینی کردند که همین موضوع سبب شده فشار آنها بیشتر شود، گفت: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی روبه‌روی آمریکا ایستادگی کرد و به پیروزی رسید. در حادثه طبس نیز که البته لطف پروردگار از مقاومت ملت بیشتر بود، روبه‌روی آمریکا ایستادیم. نباید اجازه دهیم که جامعه در فشار باشد و رسیدن به این مهم، اتحاد دولت و ملت را می‌طلبد و اگر ملت در هر جا پشتیبان دولت نباشد، ناموفق خواهیم بود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: کارگران غیور کشور، زنان، مردان و جوانان نخواهند گذاشت که آمریکا پیروز شود و ما بدون شک آمریکا را به زانو در می‌آوریم.

کد خبر 288685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =