طرح پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام منتخب وزارت علوم شد

رئیس پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام گفت: طرح پژوهشی طراحی واحد غشایی نانو فیلتراسیون و الکترو دیالیز برای حذف ناخالصی‌های آمین در گردش شرکت پالایش گاز ایلام به عنوان طرح منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احسان نورالهی با اشاره به اینکه در این پروژه به طراحی واحد غشایی برای خارج‌سازی ناخالصی‌های موجود در جریان آمین پالایشگاه گاز ایلام پرداخته شده است، از مطالعه دقیق درباره دلایل تشکیل ناخالصی‌های آمین در فرآیند شیرین‌سازی خبر داد.

وی با بیان اینکه ساخت و راه‌اندازی پایلوت آزمایشگاهی مربوط به اعتبارسنجی نتایج بر اساس مطالعات میدانی، تایید شده است، تصریح کرد: واحد غشایی طراحی شده از واحد نانو فیلتراسیون و واحد الکترودیالیز تشکیل شده است که این طراحی بر اساس شدت جریان آمین پالایشگاه و میزان ناخالصی‌های موجود در آن انجام می‌شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: نوع و مشخصات غشاهای تبادل یون (تبادل کاتیون و تبادل آنیون) و غشای نانو فیلتراسیون مورد استفاده در فرآیندهای الکترودیالیز و نانو فیلتراسیون مشخص و ابعاد این واحدهای غشایی به منظور خارج‌سازی آلودگی‌های موجود در جریان آمین تعیین شده است.

کد خبر 288700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =