شرکت نفت فلات قاره و سازمان بنادر تفاهم‌نامه امضا کردند

شرکت نفت فلات قاره ایران و سازمان بنادر و دریانوردی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این تفاهم‌نامه امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه نشست شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور به امضای حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و محمد راستاد، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور اجرای بهینه مفاد قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی، سامانه ملی مقابله با آلودگی دریا، همچنین مقررات مرتبط با موضوع در آیین‌نامه بندرهای ایران مصوب سال ۱۳۱۷ و با هدف ارتقای سطح ایمنی، حفاظت محیط زیست دریایی در آب‌های تحت حاکمیت، نظارت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران، اخذ مجوز بهره‌برداری از اسکله‌ها، پایانه‌های نفتی و سکوهای ثابت و متحرک حفاری و FSUهای مستقر در مناطق تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره ایران تدوین شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، بازرسی دوره‌ای از تاسیسات ساحلی و فراساحلی شرکت نفت فلات قاره ایران، ارسال گزارش بازرسی ایمنی، فنی و عملیاتی از تاسیسات، همکاری در صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری اسکله‌ها بر اساس ضوابط و چارچوب‌های تعیین‌شده و ... از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد.

همچنین شرکت نفت فلات قاره ایران به ارائه اطلاعات جغرافیایی سکوهای متحرک ملکی، ارسال فوری گزارش‌های مربوط به آلودگی‌های دریایی و ... موظف شده است.

کد خبر 288702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =