حمایت و ترغیب سازندگان توانمند داخلی، رویکرد شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه بیست‌وچهارم

بحث حمایت از ساخت داخل که از حدود ۳۳ سال پیش در شرکت ملی گاز آغاز شده، در سه بخش اصلی فعالیت تولید، انتقال و توزیع تاکنون موفقیت‌های بسیاری در پی داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمید نجفی، رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در حاشیه نخستین روز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: به دلیل فراوانی تعریف پروژه‌های گازرسانی در سراسر کشور (به‌عنوان وظیفه اصلی شرکت ملی گاز ایران) تولیدکنندگان کالا در بخش توزیع فعالیت بیشتری داشته‌اند که خود سبب شده است ساخت داخل تجهیزات در این بخش به حدود ۹۸ درصد برسد.

وی افزود: رویکرد شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه بیست‌وچهارم نفت، یافتن، حمایت و ترغیب سازندگان توانمند داخلی با تمرکز بیشتر روی کالاها و تجهیزات پالایشگاهی و خطوط انتقال است که در دو بخش یاد شده باوجود تلاش‌های زیاد کماکان نیاز به تقویت سازندگان داخلی احساس می‌شود.

رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه بخش زیادی از اجرای پروژه‌ها وابسته به کالا و تجهیزات است، گفت: در شرایط تحریم‌های اقتصادی، رونق تولید به‌ویژه درباره حمایت از تولیدکنندگان کوچک، موضوعی بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران از سال‌ها پیش حمایت از تولید داخل را آغاز کرده است که حاصل آن ایجاد و پابرجایی شرکت‌های قدرتمند سازنده داخلی است که هم اکنون نزدیک به ۱۲۰۰ شرکت در فهرست بلند منابع سازندگان داخلی شرکت ملی گاز قرار دارند.

وی گفت: در بخش پالایشگاهی درصد بالایی از تجهیزات شیرین‌سازی و نم زدایی، جداکننده‌ها و کمپرسورهای هوا و گاز و قطعات یدکی مربوط به آنها، در بخش انتقال گاز ساخت توربوکمپرسورهای گازی و قطعات حساس تجهیزات دوار مانند روتور، پره انواع توربین، اسکرابرها و کولرهای هوایی و در بخش گازرسانی با یاری کارشناسان و تولیدکنندگان، تکمیل فرآیند ساخت کنتورهای التراسونیک، از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

نجفی در پایان اظهار کرد: تجهیزات ساخت داخل در بخش پروژه‌های گازرسانی رونق مطلوبی داشته و مورد حمایت قرار گرفته است.

کد خبر 288735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =