قرارداد طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه با پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد

قرارداد تامین دانش فنی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت کرمانشاه با هدف افزایش ظرفیت پالایشی این پالایشگاه تا ۴۰ هزار بشکه و نیز ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو ۵ با پژوهشگاه صنعت نفت ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین امضای قرارداد تامین دانش فنی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت کرمانشاه در حاشیه نمایشگاه بیست‌وچهارم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ایران و سهراب براندیشان، رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه در محل غرفه پژوهشگاه صنعت نفت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و دو طرف قرارداد این طرح را امضا کردند.

برپایه این قرارداد همکاری، پژوهشگاه صنعت نفت ایران دانش فنی موردنیاز طرح افزایش ظرفیت این پالایشگاه را تامین خواهد کرد و افزون بر افزایش ظرفیت پالایشی تا ۴۰ هزار بشکه در روز، کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه نیز افزایش می‌یابد.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت درباره این قرارداد گفت: دانش فنی این قرارداد پیش از این تحت لیسانس کشورهای خارجی قرار داشت، اما با دستیابی متخصصان داخلی به دانش فنی موردنیاز، این طرح به صورت کامل با توان فنی متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت به انجام خواهد رسید.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که در سال رونق تولید پژوهشگاه صنعت نفت توانسته است با تولید دانش، گام مهمی در رفع وابستگی از کشورهای خارجی بردارد.

سهراب براندیشان، رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه نیز در این آیین گفت: با اجرایی شدن این طرح، ظرفیت پالایشگاه نفت کرمانشاه به روزانه ۴۰ هزار بشکه می‌رسد و کیفیت محصولات تولیدی آن به یورو ۵ ارتقا می‌یابد.

وی اظهار کرد: پالایشگاه نفت کرمانشاه تنها پالایشگاهی است که توانسته صنعت سبز ملی شناخته شود و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح با توان متخصصان داخلی، کیفیت محصولات تولیدی را در این پالایشگاه به نحو چشمگیری افزایش دهیم.

کد خبر 288756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =