نمایشگاه نفت فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی پیمانکاران ایرانی است

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز گفت: برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و پیمانکاران ایرانی است تا توانمندی و محصولات خود را معرفی کنند.

امین عبادی در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره برنامه‌ریزی منطقه ۷ عملیات انتقال گاز برای تحقق رونق تولید در سال ۹۸ به خبرنگار شانا گفت: ما در مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز تعمیرات توربوکمپرسورها را با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی انجام می‌دهیم که زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های پیمانکاران ایرانی و رونق تولید کالای ایرانی است. منطقه ۷ عملیات انتقال گاز نیز اکنون تعمیر دو دستگاه توربوکمپرسور را با تکیه بر توان شرکت‌های ایرانی در حال اجرا دارد.

وی درباره استانداردسازی خطوط انتقال گاز در مقابل بلایای طبیعی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب اخیر در کشور و شکست بعضی از خطوط انتقال گاز در رودخانه‌ها، لازم است پس از این نسبت به رعایت استانداردهای پیشین و به‌کارگیری استانداردهای نوین توجه خاص داشته باشیم که از آن جمله می‌توان به استاندارد پدیده وی‌آی‌وی یا ارتعاش ناشی از امواج گردابی رودخانه‌ها اشاره کرد تا محاسبات را به گونه‌ای انجام دهیم که لوله‌های گاز در اثر ارتعاشات گردابی رودخانه‌ها دچار شکست نشوند.

عبادی در معرفی منطقه ۷ عملیات انتقال گاز توضیح داد: این منطقه یکی از مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز کشور است که استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان و ایلام را گازرسانی می‌کند. این منطقه با بهره‌مندی از خطوط سوم و ششم سراسری انتقال گاز، ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز و چهار ایستگاه تقویت فشار و اندازه‌گیری صادرات گاز، عهده‌دار انتقال گاز ایمن و پایدار در کریدور غرب کشور است.

وی مقدار انتقال گاز منطقه ۷ در سال ۹۷ را بیش از ۳۰ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و درباره برنامه‌ریزی این منطقه برای سال ۹۸ گفت: مهم‌ترین بخش از رسالت ما در سال ۹۸، تعمیر و نگهداری تاسیسات و تجهیزات انتقال گاز است که به‌طور عمده شامل خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز هستند. تحقق این رسالت سبب پایداری انتقال گاز طبیعی در فصل سرد سال خواهد شد.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز درباره بومی‌سازی تجهیزات و بهره‌مندی از توان سازندگان ایرانی، اظهار کرد: ما تعمیرات اساسی توربین‌ها را با استفاده از قطعاتی که در داخل کشور ساخته می‌شود، انجام می‌دهیم و دیگر نیازی به شرکت‌های خارجی و قطعات ساخته شده آنها نداریم. ما مجموعه توربین و کمپرسور را در ایستگاه‌های تقویت فشار با عنوان توربوکمپرسورها می‌شناسیم که افزون بر قطعات یدکی مورد نیاز آنها در زمان اجرای تعمیرات اساسی به تجهیزات جانبی مانند روغن‌ها و فیلترها نیز نیاز داریم که این تجهیزات مانند بسیاری دیگر از کالاهای صنعت گاز در داخل کشور تولید می‌شوند.

عبادی با ارائه توضیحاتی درباره همکاری منطقه ۷ عملیات انتقال گاز با بخش علمی و دانشگاهی، اظهار کرد: مدیریت پژوهش و فناوری منطقه ۷ انتقال گاز همواره ارتباط مطلوبی با بخش دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری برقرار کرده است که نتایج مثبتی را برای هر دو طرف صنعتی و علمی به همراه دارد.

وی از پایداری شبکه انتقال گاز در غرب کشور خبر داد و افزود: خطوط انتقال گاز غرب کشور به هم متصل هستند که بر این اساس وقتی یک خط را در اثر حادثه‌ای از دست می‌دهیم روند انتقال گاز در آن منطقه با مشکل روبه‌رو نمی‌شود به‌عنوان نمونه در روزهای وقوع سیلاب امسال، در استان‌های لرستان و کرمانشاه دو خط لوله را در اثر سیل و رانش‌های کوه از دست دادیم، اما اتصال خطوط انتقال گاز موجب شد تا بتوانیم در اسرع وقت گاز همه شهرها و روستاها را تامین کنیم.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز، حضور شرکت‌های ایرانی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را افتخارآفرین عنوان کرد و ادامه داد: صنعتگران و بخش دولتی به حضور و خدمات بخش خصوصی و پیمانکاران ایرانی نیاز دارند. نمایشگاه نیز فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی پیمانکاران است تا گام مهمی در جهت تحقق شعار امسال با عنوان رونق تولید برداریم.

کد خبر 288759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =