خوراک پالایشگاه‌ها در بحران سیل اخیر به‌موقع تامین شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از تامین به ‌موقع خوراک پالایشگاه‌ها و انتقال منظم فرآورده‌های نفتی در بحران سیل اخیر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عباسعلی جعفری‌نسب امروز (شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بازدید از غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گفت: بارش‌های شدید اوایل امسال در استان‌های مرکزی، شمالی، لرستان و خوزستان سبب وارد شدن خساراتی به این مناطق شد.

وی افزود: در ادامه این سیلاب‌ها با وقوع رانش زمین و ریزش کوه، جاده‌ها و پل‌ها تخریب شدند که بخشی از این خسارات متوجه مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شد؛ خطوط لوله‌ای که انتقال نفت خام و فرآورده‌ها را عمدتا از خوزستان به سمت مرکز و شمال کشور به عهده دارند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: بارندگی‌ و طغیان رودخانه‌ها به خطوط لوله هر یک از مناطق خوزستان، لرستان، مرکزی و شمال آسیب‌هایی وارد کرد که بعضی از این مجموعه را در معرض تهدید قرار داد و منجر به شکستگی و قطعی انتقال نفت برخی دیگر از خطوط شد.

به گفته جعفری‌نسب، بخش‌هایی مانند خط لوله انتقال فرآورده در محدوده شهر ساری که در جریان طغیان رود سبب شکستگی اطراف لوله و به اصطلاح لرزش و در معرض خطر قرار گرفتن لوله‌ها شده بود، خوشبختانه با اقدام‌های به‌موقع همکاران، لرزش‌ها مهار و لوله‌ها در حد بسیار زیادی ایمن شد.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه مرکزی بارش‌ها سبب رانش زمین شد که سریعا توانستیم با جایگزینی نفت خام از مسیرهای دیگر، خوراک پالایشگاه‌های امام خمینی (ره) شازند و تهران را تامین کنیم، بنابراین پالایشگاه با وقفه‌ای از لحاظ تامین خوراک روبه‌رو نشد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به میزان خسارتی که به مجموعه خطوط لوله نفت وارد شده است، اظهار کرد: برای بازسازی و ایمن‌سازی خطوط اعتباری پیش‌بینی شده است؛ البته اقدام‌های فوری و ضربتی را پیش از این انجام داده‌ایم.

جعفری‌نسب با تاکید بر اینکه تعمیرات خط لوله انجام شده و انتقال نفت به‌صورت عادی برقرار است، توضیح داد: اجازه ندادیم در این بحران چه در پالایشگاه‌ها که خوراک‌شان را تامین می‌کنیم و  چه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که  انتقال فرآورده‌اش را به عهده داریم، کمبودی احساس شود.

وی در پایان گفت: اوج مصرف فرآورده در ایام تعطیل نوروز بود که خوشبختانه با تمهیدات انجام شده و با تلاش شبانه‌روزی همکاران، این انتقال با موفقیت انجام شد و مردم متوجه کمبودی نشدند.

کد خبر 288762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =