پیشرفت فاز دوم طرح توسعه ظرفیت پالایشگاه آبادان به ۶۵ درصد می‌رسد

مجری فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از پیشرفت ۳۳ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: با تامین منابع مالی مورد نیاز، خوشبختانه عملیات اجرایی این طرح رو به پیشرفت بوده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به پیشرفت ۶۵ درصدی در این طرح دست یابیم.

سعید ستاری نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در بخش مهندسی ۷۰ درصد، در بخش تامین کالا و تجهیزات ۳۷ درصد و در بخش اجرا ۲۰ درصد است.

وی افزود: با تلاش‌های متخصصان شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در این طرح خوشبختانه پروژه که در ماه هجدهم قرارداد قرار دارد، روند مثبتی را طبق برنامه طی کرده و منابع مالی بخش اول آن که در حدود ۸ میلیارد یوآن است، توسط فاینانسور خارجی تامین شده است.

مجری فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان تاکید کرد: در بخش مدارک مهندسی، ۹ هزار مدرک از ۱۰ هزار مدرک طرح تولید شده و در بخش کالا نیز بیش از ۴۰۰ بسته کالایی داریم که تاکنون ۲۲۰ بسته کالایی نهایی شده و به سایت رسیده است.

ستاری نائینی همچنین با اشاره به انجام ۱۴ هزار مورد شمع‌کوبی از ۱۵ هزار شمع‌کوبی موجود گفت: در بخش لوله‌کشی زیرزمینی نیز ۶۰ هزار اینچ/ قطر از ۱۲۰ هزار اینچ/ قطر طراحی‌شده اجرایی شده است.

وی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی بتن‌ریزی در بخش سیویل پروژه خبر داد و تاکید کرد: برنامه اجرایی این طرح چهار ساله است و خوشبختانه طبق برنامه پیش رفته‌ایم.

مجری فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان یک پالایشگاه مستقل ۲۱۰ هزار بشکه‌ای است، گفت: از جمله مزیت‌های اجرای فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان نوسازی پالایشگاه آبادان با جایگزینی این فاز، کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری واحدهای قدیمی و تولید فرآورده‌های با کیفیت استاندارد یورو ۴ و ۵ است.

ستاری نائینی همچنین به مزایای زیست‌محیطی اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این فاز الزامات زیست‌محیطی را به‌طور کامل رعایت کرده و پس از تکمیل آن کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه آبادان به یورو ۴ و کیفیت گازوئیل تولیدی به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.

وی سرمایه موردنیاز اجرای کل فاز دوم را ۳.۲ میلیارد دلار (معادل ۲۲ میلیارد یوآن) اعلام کرد و گفت: در اجرای بخش اول این پروژه، ۵۰ درصد از سازندگان این پروژه داخلی هستند.

کد خبر 288770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =