نهادی برای رفع مشکلات سازندگان داخلی صنعت نفت تشکیل شود

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پیشنهادی مبنی بر ایجاد نهادی با حمایت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و محوریت انجمن نفت برای رفع مشکلات و چالش‌های سازندگان داخلی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید محمدزاده در نشست اعطای گواهی کیفیت که امروز (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سازندگان باید بتوانند با خیال آسوده از حفظ مالکیت معنوی خود، مشکلاتشان را در این نهاد که به مثابه کلینیک صنعت نفت خواهد بود مطرح کنند.

وی گفت: انجمن نفت ایران (API) نهاد مقتدری است، اما آیا ما نمی‌توانیم در تضمین کیفیت محصولات‌مان با بیش از صد سال سابقه صنعت نفت، به اقتدار و استقلال برسیم؟

محمدزاده با بیان این مطلب، تاکید کرد: سازندگان داخلی که موفق به دریافت گواهینامه کیفیت از انجمن نفت شوند به‌طور حتم باید در مناقصه‌ها در مقایسه با دیگر سازندگان، امتیاز بیشتری داشته باشند.

مهدی میرمعزی، رئیس هیئت مدیره انجمن نفت ایران نیز خواستار در نظر گرفتن تمهیدات تشویقی از سوی وزارت نفت برای ترغیب سازندگان داخلی به دریافت گواهی کیفیت از این انجمن شد و گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی برای تضمین و تایید کیفیت کالاهای ساخت داخل در انجمن نفت پدید آمده است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، نشست اعطای گواهینامه کیفیت در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران برگزار و در جریان آن، دو تفاهم‌نامه بین انجمن نفت ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همچنین بین انجمن نفت ایران با منطقه فناوری خوزستان امضا شد.

در پایان این نشست انجمن نفت ایران نیز به سه شرکت سازنده داخلی، گواهی کیفیت اعطا کرد.

کد خبر 288787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =