نمایشگاه‎ صنعت نفت، کانون اتصال به دانش و فناوری بومی و جهانی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مناسبت بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در یادداشتی به تشریح اهمیت برگزاری این رویداد پرداخت.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی نفت ایران، در یادداشت جهانگیر پورهنگ آمده است:

«صنعت نفت را شاید بتوان به عنوان بزرگ‌ترین گستره تجمیع دانش و فناوری روزآمد جهان برشمرد، زیرا با رشد روزافزون توان علمی و بنیه‏ فناوری جهانی، بخش عظیمی از آن در صنعت نفت به‌کارگرفته شده یا ارتقا می‌یابد و این به تبع وجود گنجینه‌ه‏ای سترگ از دانش و تجربه‌ه‏است که طی بیش از یک قرن در بدنه‏ منسجم منابع انسانی این صنعت ذخیره شده است.

حال، رویدادی مهم و بزرگ مثل نمایشگاه بین‌‏المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند پلی برای پیوند میان دانش و فناوری بومی و جهانی باشد، بدیهی است که هر دو بخش، برای تحقق اهداف خود از این مزیت بهره خواهند برد.

رونق تولید یا به بیان جامع‌تر خوداتکایی و بی‌نیازی از کالای خارجی در شرایط ویژه کنونی کشور، اهمیت ویژه‌‏ای دارد و صنعت نفت نیز با سرلوحه قرار دادن تاکیدهای مقام معظم رهبری و برنامه‌‏های راهبردی دولت، گام‌های موثری در این عرصه برداشته و با به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب با بخش خصوصی به منظور ساخت و تامین قطعات مورد نیاز برای ماشین آلات و تأسیسات پیچیده‏ فرآیندی، بخش قابل توجهی از نیازهای خود را تامین کرده است. تحقق تولید، حتی فراتر از برنامه مصوب، شاهدی بر این مدعاست.

نمایشگاه پیش‌رو با اهداف عمده‏‌ای همچون ارائه تازه‌ترین دستاوردهای فن‏اوری در صنعت نفت و گاز، گسترش همکاری با دیگر کشورها  و نیز رقابت با شرکت‌های نفتی مشابه در سطح جهان، کمک به تقویت توان داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی، آشنایی صنعتگران صنعت نفت نسبت به دستاوردهای نو این صنعت و چند هدف کلی دیگر، بستری درخور تحسین و متناسب با نیازهای دوطرفه هر دو بخش خصوصی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که با توجه به نتایج عملی و کاربردی حاصل از نمایشگاه‏‌های پیشین، می‌توان نام صنعت نفت ایران را در فهرست صنایع بزرگ و موفق منطقه و جهان دید.

شرکت نفت و گاز اروندان نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت خام ایران با راهبری ۶ میدان مشترک و ۷ میدان غیرمشترک بزرگ و پیچیده، افزون بر تولید صیانتی، در حال توسعه میدان‌ها و اجرای پروژه‌های منتج به ازدیاد برداشت از میدان‌ها به‌ویژه میدان‌های مشترک است که نمایشگاه‌های پیشین، فرصت‌های همکاری بسیار ارزنده‌‏ای را در اختیار این شرکت قرار داد تا با شناسایی سازندگان و تأمین‌کنندگان واجد شرایط، در اسرع وقت نیازهای تجهیزاتی و خدماتی خود را برآورده کند.

نمایشگاه بیست‌وچهارم نیز می‌تواند بیش از پیش، زمینه‌‏ساز همکاری‌ها، تسهیم دانش روز، روزآمد کردن اطلاعات فنی و عملیاتی و دستیابی به فن‏اوری‌های نو در عرصه‌های مختلف تولید، نگهداری و تعمیرات، فرآورش و... باشد.

شرایط عمومی و تخصصی شرکت نفت و گاز اروندان با تکیه بر توان کارکنان این شرکت و همکاری با بخش ساخت و تامین کالای با کیفیت ایرانی در سطح مطلوبی قرار دارد و امید است که با توسعه، همکاری و حفظ اعتماد به بخش ساخت و تأمین کالا و خدمات ایرانی، همچون گذشته بر مشکلات و موانع موجود فائق آییم و از فرصت ارزنده‌‏ای که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اختیارمان قرار داده است به نحو شایسته و برای تحقق اهداف تولیدی صنعت نفت بهره جوییم».

کد خبر 288788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =