زابلی‌ها هرچه سریع‌تر برای دریافت اشتراک گاز اقدام کنند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از آمادگی گازرسانی برای یک هزار مشترک در زابل خبر داد و اعلام کرد که مردم زابل هر چه سریع‌تر باید برای دریافت اشتراک گاز طبیعی اقدام کنند.

سعید مومنی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره تامین منابع مالی مورد نیاز گازرسانی در سال 98 به خبرنگار شانا گفت: تصور نمی‌کنم امسال مشکلی برای تامین منابع مالی مورد نیاز گازرسانی داشته باشی،م زیرا بودجه بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های گازرسانی امسال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بودجه گازرسانی برای سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان نیز در سطح مطلوبی تعیین شده است، ادامه داد: یک هزار و 500 میلیارد تومان برای گازرسانی به این مناطق در نظر گرفته شده است و هم منابع مالی گازی کمک خواهد کرد که هدف‌گذاری مالی ما در سال 98 محقق شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه تعمیر و نوسازی شبکه توزیع گاز همه استان‌ها در برنامه هر ساله شرکت‌های گاز استانی گنجانده شده است، اظهار کرد: عمر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف کشور، متفاوت است. ما در برخی استان‌ها مانند تهران دارای شبکه گازرسانی با عمر بیش از 50 سال هستیم و در برخی نقاط شبکه گازرسانی با عمر کمتر از یک سال راه‌اندازی شده است. بنابراین متناسب با نیاز هر قسمت، برنامه تعمیر و نگهداری شبکه گاز را تعریف و اجرا می‌کنیم.

مومنی تصریح کرد: گاهی اوقات وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله که آسیب یا فرسودگی شبکه گاز را به همراه دارند موجب می‌شود تا برنامه بازسازی و نوسازی در برخی استان‌ها با شتاب بیشتری اجرا شود، زیرا در زمان آسیب یا احتمال خطر برای شبکه گازرسانی دیگر نمی‌توان تعلل کرد و باید بلافاصله نسبت به تعمیر شبکه اقدام کنیم.

وی میزان تاب‌آوری شبکه گازرسانی کشور در شرایط بحرانی سیل امسال را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: تاکنون شبکه گازرسانی از استحکام خوبی برخوردار بوده است با این حال برنامه نوینی برای مقاوم‌سازی تدوین کرده‌ایم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره گازرسانی به زابل توضیح داد: گازرسانی به شهر زابل اکنون با استفاده از روش سی‌ان‌جی انجام می‌شود، همچنین دولت تسهیلاتی را مانند وام قرض‌الحسنه بدون بهره برای مردم در نظر گرفته است تا با نصب علمک برای هر ساختمان، بتوانند در اسرع وقت نسبت به انجام لوله‌کشی داخلی ساختمان اقدام کنند.

به گفته مومنی اکنون شرایط برای گازرسانی به یک هزار مشترک در شهر زابل فراهم شده است و مردم این شهر باید هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت اشتراک گاز اقدام کنند.

کد خبر 288799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =