سمینار تبیین نقش طرح‌های نگهداشت و افزایش توان تولید نفت برگزار شد

سمینار تبیین نقش طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت در رونق کسب‌وکار شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سازندگان، تامین‌کنندگان و پیمانکاران صنعت نفت در دومین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدهادی فاطمی، رئیس امور پروژه‌های EPCF/EPDF شرکت ملی نفت ایران امروز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در سمینار تبیین نقش طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت در رونق کسب‌وکار شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سازندگان، تامین‌کنندگان و پیمانکاران صنعت نفت با بیان اینکه افزون بر ۶ قرارداد امضا شده در این طرح، ۱۰ بسته کاری دیگر در دست اقدام است، گفت: امیدواریم ۱۳ مناقصه باقیمانده نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

فاطمی اظهار کرد: مجموع پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، شامل ۲۸۰ حلقه چاه جدید، هزار و ۷۰۰ مورد تعمیر چاه و افزون بر آن ساخت سکوهای دریایی، خطوط لوله واحدهای نمکزدایی و واحدهای فرآورش و تعمیر واحدهای موجود در نظر گرفته شده است‌.

این مقام مسئول تصریح کرد: این حجم عظیم از فعالیت‌ها بی‌شک رونقی را برای سازندگان داخلی فراهم خواهد کرد.

۸ بسته دیگر از طرح نگهداشت و افزایش تولید تا ۱۰ روز آینده نهایی می‌شود

در ادامه صادق فتح‌الهی، مجری طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هدف اصلی از برگزاری این سمینار ارائه سخنرانی نیست، بلکه روشن شدن همه زوایای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به سازندگان داخلی است و اینکه فرصتی ایجاد شده تا سازندگان بتوانند به ارائه دیدگاه‌های خود بپردازند و مشکلاتی که در طرح‌ها وجود دارد، مطرح شود.

وی در ادامه به تشریح جزئیات طرح افزایش و نگهداشت تولید نفت پرداخت و تصریح کرد: محدوده طرح در پنج استان خوزستان فارس، ایلام، بوشهر و کهگیلویه‌ و بویراحمد است و مبلغ قراردادی که در مناطق نفت‌خیز جنوب پیش‌بینی شده، رقمی بالغ بر ۴‌.۶ میلیارد دلار در دو سال است‌.

مجری طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: ۶ بسته طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب از اسفندماه پارسال آغاز شده و هشت بسته پیشنهادی دیگر حدود ۱۰ روز آینده نهایی خواهد شد و امیدواریم پس از پایان کار این بسته‌ها، فرآیند مناقصه‌های ۱۳ بسته باقیمانده از این طرح تا پایان سال عملیاتی و اجرایی شود.

فتح‌الهی در ادامه به طرح‌های واگذار شده پیرامون ۲۸ مخزن اشاره کرد و گفت: برآورد اولیه ما در ۲۸ مخزن بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است که امکان دارد این رقم پیشنهادی در طول مناقصه‌ها بیشتر هم شود.

وی افزود: هم‌اکنون میزان قراردادهای طرح‌های واگذارشده شامل منصوری آسماری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، رامشیر ۲ هزار میلیارد تومان، لالی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، کبود ۳۰۰ میلیارد تومان، نرگسی ۲۰۰ میلیارد تومان، گچساران خامی ۳۰۰ میلیارد تومان و اهواز ۳،۲ و ۵ حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است‌.

فتح‌الهی از الزام به استفاده از کالای ساخت داخل، لزوم به‌کارگیری پیمانکاران و نیروهای بومی،لزوم استفاده از فهرست تامین‌کنندگان و سازندگان مورد تائید کارفرما و سرانجام اختصاص ۴ درصد از منابع طرح به مسئولیت اجتماعی را از جمله الزام‌های طرح ۲۸ مخزن برشمرد.

کد خبر 288807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =