بهره‌مند شدن بیش از ۲۳ روستا از گاز طبیعی در سال ۹۷

بهره‌مند شدن بیش از ۲۳ روستای فاقد گاز از این نعمت طبیعی در سال ۹۷، از جمله مهم‌ترین رویدادهای شرکت گاز استان قم در سال ۹۷ بود که بازتاب کشوری داشت و در رسانه ملی نیز به آن اشاره شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری، مدیرعامل شرکت گاز استان قم در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به برنامه‌ها و چشم‌انداز شرکت گاز استان قم در سال ۹۸، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های شرکت گاز استان قم می‌توان به تکمیل گازرسانی به روستاهای باقیمانده دارای قابلیت فنی گازرسانی، گازرسانی به صنایع استان در قالب خوشه‌های گازرسانی و شروع کارهای مقاوم‌سازی و بازسازی شبکه‌های قم که باتوجه به قدمت گازرسانی در این شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است، اشاره کرد.

وی از شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی استان که تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، یاد کرد و گفت: استان قم ۶ شهر دارد که گازرسانی به ۱۰۰ درصد این شهرها انجام شده و همچنین تعداد ۱۳۵ روستا معادل ۸۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه در استان ۳۷ واحد سی‌ان‌جی و ۳ هزار و ۲۲۷ واحد صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی وجود دارد، مطرح کرد: میزان مصرف نیروگاه قم از کل گاز مصرفی معادل ۲۷,۵ درصد است که در طول سال مگر در ایام سرد، تمام مصرف سوخت نیروگاه  از آن (گاز) است.

نصیری با اشاره به برنامه‌های شرکت گاز قم برای اجرای عملیات گازرسانی به سایر روستاهای استان اظهار کرد: اعتبارات مصوب پیمانکاران برای اجرای عملیات گازرسانی به روستاها تامین شده و عملیات گازرسانی به باقیمانده روستاهای استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۷۰ هزار انشعاب و ۳ هزار و  ۷۴۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان وجود دارد که از این میزان ۳ هزار و  ۲۲۷ انشعاب، ۱۶۰ کیلومتر شبکه و ۲ هزار و ۴۰۵ میلیون مترمکعب گاز مصرفی، مربوط به سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه شرکت گاز استان قم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان نیز فعالیت‌هایی انجام داده است، اظهار کرد کرد: شرکت گاز استان قم با جمع آوری کمک‌های مالی یا غیرمالی برای افراد بی‌بضاعت، اهدای خون، کمک در مواقع خاص مانند سیل، زلزله و... در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی فعال بوده است.

کد خبر 288883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =