گازرسانی به لاریجان و آمل نیازمند بستن جاده هراز برای 6 ماه است

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد: گازرسانی به لاریجان و آمل نیازمند بستن جاده هراز برای مدت 6 ماه است که این کار باید از سوی وزارت راه انجام شود.

جعفر احمدپور در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره گازرسانی استان مازندران به خبرنگار شانا، گفت: منطقه لاریجان و آمل از مهم‌ترین مناطقی هستند که رساندن گاز طبیعی به آنجا نیازمند مسدود کردن جاده هراز برای مدت حداقل 6 ماه است و مسدود کردن این جاده باید از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح باید 12 کیلومتر خط لوله سنگین 16 اینچ از گردنه امام‌زاده هاشم (ع) به طول 42 کیلومتر اجرا شود، پیمانکار این طرح نیز در خردادماه امسال انتخاب می‌شود تا کار خود را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران تصریح کرد: سال 97 با حمایت شرکت ملی گاز ایران طرح گازرسانی به سه شهر را نهایی کردیم که دو شهر با استفاده از روش سی‌ان‌جی گازرسانی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، با بیان اینکه با وجود اعمال تحریم‌ها، هیچ مشکل بزرگی در زمینه تامین کالای مورد نیاز طرح‌های گازرسانی پیش نیامده است، افزود: ما بیش از 95 درصد از اقلام مورد نیاز گازرسانی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و برای هر نوع روش گازرسانی چه از طریق خط لوله و چه از طریق سی‌ان‌جی مشکلی نداریم.

احمدپور با اشاره به اینکه افزون بر سه شهر، 186 روستا نیز گازرسانی شده است، درباره گازرسانی به شهرها و روستاهای مازندران در بحران سیل امسال اظهار کرد: سیل امسال در مازندران بی‌سابقه بود و ارتفاع آب در برخی نقاط به بیش از 2 متر رسید و با وجود آنکه اطراف همه تاسیسات گاز را آب فرا گرفته بود، اما گازرسانی به همه شهرها و روستاها بی‌وقفه انجام شد.

وی درباره قطع گاز قائم‌شهر توضیح داد: آسیب دیدن یکی از خطوط گاز موجب شد تا گاز مشترکان قائم‌شهر قطع شود، اما با تلاش کارکنان، در مدت 48 ساعت گاز این منطقه نیز دوباره وصل شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران میزان خسارت وارده به تاسیسات و شبکه گاز را بیش از 50 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: شرکت گاز استان مازندران نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده است تا نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره گازرسانی به شهر آلاشت توضیح داد: شهر آلاشت از توابع سوادکوه در استان مازندران تا پایان خردادماه گازرسانی خواهد شد. وقوع سیلاب بخشی از توان و نیروی انسانی ما را به خود اختصاص داد، با این حال تلاش کردیم تا از برنامه زمان‌بندی گازرسانی به آلاشت عقب نیفتیم. شهر آلاشت یکی از شهرهایی است که در ارتفاع قرار دارد و در دوره بحرانی امسال میزان بارش برف آلاشت بیش از 2 و نیم متر ارتفاع بود. آلاشت یکی از شهرهای سخت‌گذر مازندران است که مردمانش به گاز طبیعی نیاز دارند.

به گفته احمدپور، بخشی از بودجه گازرسانی امسال مازندران به تعمیر و بازسازی تاسیسات و شبکه گازرسانی در مناطق سیل‌زده اختصاص یافته است، به همین سبب با حمایت مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بودجه‌ای برای ادامه کار گازرسانی در استان مازندران در نظر گرفته می‌شود.

وی ضریب نفوذ گازرسانی شهری مازندران را 99.8 درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را 93 درصد اعلام کرد و افزود: ما روستاهای پراکنده زیادی در مازندران داریم که بیشتر آنها سخت‌گذر و در کوهستان هستند.

کد خبر 288908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =