هلندی‌ها با وجود تحریم‌ها به همکاری با صنعت نفت ایران ادامه می‌دهند

مسئول پاویون هلند در نمایشگاه بین‌المللی نفت اعلام کرد که با وجود تحریم‌های آمریکایی، شرکت‌های هلندی همچنان در ایران حضوری فعال دارند.

خسرو سالور، مسئول پاویون هلند در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت به خبرنگار شانا گفت: با وجود کارشکنی دولت آمریکا و نگرانی بانک‌های هلندی، شرکت‌های هلندی همچنان در صنعت نفت ایران حضوری فعال دارند.

وی افزود: شرکت‌های هلندی به صورت‌های مختلف با صنعت نفت ایران  همکاری می‌کنند و بسیاری از آنها اکنون به‌طور مستقیم در بازار ایران فعال هستند.

این کارشناس همچنین اعلام کرد که دولت هلند از همکاری شرکت‌های این کشور با صنعت نفت ایران جلوگیری نمی‌کند و به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم پایبند است.

سالور همچنین درباره حضور شرکت‌های هلندی در ایران گفت: دو شرکت در بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت تهران غرفه گرفته‌اند و مؤسسه داچ انرژی سولوشنز (Dutch Energy Solutions) نیز در نمایشگاه حضور دارد و بقیه شرکت‌ها به صورت بازدیدکننده بوده‌اند و 13 شرکت هلندی در غرفه ما حضور داشته‌اند.

به گفته وی، مؤسسه داچ انرژی سولوشنیز زیر نظر وزارت اقتصاد و دو اتحادیه نفتی در هلند فعالیت می‌کند و در زمینه‌های گوناگون، از جمله انتقال فناوری و برگزاری دوره‌های آموزشی، با ایران همکاری دارد.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) تا روز شنبه (14 اردیبهشت ماه) در محل نمایشگاه‌ بین المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 288926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =