سال ۹۸؛ نقطه عطف برون‌سپاری فعالیت‌های پالایشی کشور

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: به‌زودی اخبار خوبی در خصوص برون‌سپاری فعالیت‌های پالایشی کشور اعلام خواهد شد، به‌گونه‌ای که سال ۹۸ را می‌توان نقطه عطفی در کاهش تصدی‌گری دولت در بخش پالایشی دانست.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا بهمن‌نیا در نشست خبری امروز (جمعه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: در صنعت گاز پیوستگی تولید، حرف نخست را می‌زند و توقف معنا ندارد زیرا از ذخایر میدان مشترک پارس جنوبی بهره‌مند هستیم و کاهش یا توقف تولید گاز جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله، صنعت گاز کشور تا افق ۱۴۰۴ باید در سطح جهانی قرار گیرد، اعلام کرد: پارسال بیش از ۲۲۰ میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید شد که این موضوع به معنای حضور ایران در جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز با بیان اینکه تعمیرات تاسیسات پالایشگاهی در کشور براساس شاخص‌های بین‌المللی پیش می‌رود، یادآور شد: در نمایشگاه امسال با توجه به اینکه شاهد ظرفیت بالای سازندگان تجهیزات گاز داخلی بودیم، می‌توانم این اطمینان را بدهم که شرکت ملی گاز با استفاده از صنایع داخلی می‌تواند نام‌گذاری امسال با عنوان رونق تولید را جامه عمل بپوشاند.

بهمن‌نیا ادامه داد: به‌زودی اخبار خوبی درباره برون‌سپاری فعالیت‌های پالایشی کشور به شرکت‌های برون‌پذیر اعلام خواهد شد، به‌گونه‌ای که سال ۹۸ را می‌توان نقطه عطفی در کاهش تصدی‌گری دولت در بخش پالایشی دانست.

کد خبر 288940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =